دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران:

ورود دولت به حل مشکل ضمانتنامه‌های بانکی الزامی است/ ظرفیت 25میلیارد دلاری خدمات فنی و مهندسی

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت:ضمانت نامه های بانکی اصلی ترین مشکل صادرات خدمات فنی و مهندسی به شمار می آید و حل این مسئله بدون پشتیبانی دولت نیز امکان پذیر نیست.
کد خبر : 171082

محمدرضا انصاری عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبر نگار اقتصادی آنا با اشاره به اینکه صادرات خدمات فنی و مهندسی نیازمند تامین ضمانت نامه های معتبر است گفت:‌ محدودیت‌های بانکی کماکان برای برخی از شرکت بین‌المللی ایرانی وجود دارد که این شرکت ها در برقراری مناسبات بانکی هم‌چنان با بانک های جهانی دچار مشکل هستند.
وی ادامه داد: بر همین اساس،‌ شرکت ها برای رفع این مشکل مجبور به دریافت ضمانت نامه از سوی بانک های ایرانی هستند که همین مسئله نیز برای شرکت های خدمات فنی و مهندسی مشکلاتی را ایجاد کرده است.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به نیاز ورود دولت به برطرف ساختن این مشکل، افزود: ضمانت نامه های بانکی اصلی‌ترین مشکل صادرات خدمات فنی و مهندسی به شمار می آید و حل این مسئله بدون پشتیبانی دولت نیز امکان پذیر نیست.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران سالانه 25میلیارد دلار است که سهم بسزایی را در توسعه اقتصاد می تواند داشته باشد البته به شرطی که توسعه زیرساخت لازم توسط دولت برای این بخش در نظر گرفته شود.
انصاری اضافه کرد: صادرات خدمات فنی و مهندسی در اقتصاد به معنای بهره بردن از تقاضای رایگان خارج از کشور بوده و اقتصاد داخلی برای تحریک تقاضا و ایجاد بازار متحمل هیچ هزینه‌ای نمی شود ضمن آنکه اشتغالزایی بیش از 400 واحد تولیدی در کشور به رونق این بازار باز می گردد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته