دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1396 - 10:44
هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر؛

شاگردان قلعه‌نویی به دنبال جبران مافات در مشهد/ جدال مرگ و زندگی در برزیل ایران

هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر در حالی فردا آغار می شود که تیم فوتبال تراکتورسازی برای اینکه همچنان شانس خود را برای رسیدن به عنوان نایب‌قهرمانی حفظ کند باید پدیده را در خانه‌اش شکست دهد.
کد خبر : 171044

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر در حالی فردا با چهار بازی آغاز می‌شود که فاصله 11 امتیازی پرسپولیس صدرنشین با استقلال عملا قهرمانی این تیم را مسجل کرده و تیم‌های بالای جدولی برای نایب قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا می‌جنگند و تیم‌های انتهای جدولی هم برای ماندن در لیگ برتر حداکثر زورشان را خواهند زد. این درحالی است که پیش از این قرار بود چهار هفته پایانی لیگ شانزدهم همزمان برگزار شود اما به واسطه رقابت‌های لیگ قهرمانان از هفته آینده تمامی مسابقات به صورت همزمان دنبال خواهد شد.


پدیده - تراکتورسازی


شاگردان رضا مهاجری با 15 امتیازی که در پنج بازی قبلی گرفتند بهترین نتایج خود در تاریخ لیگ برتر را رقم زده‌اند و حالا برای شش‌تایی شدن باید از سد تراکتورسازی عبور کنند، تیمی که همواره یکی از مدعیان قهرمانی بوده و این فصل هم جدی‌ترین رقیب پرسپولیس برای قهرمانی بود اما در نیم‌فصل دوم به‌خاطر محرومیت در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی چندین مهره خود را از دست داد تا قهرمانی را به پرسپولیس هدیه کند. تراکتوری‌ها در هفته‌های اخیر سیر نزولی را داشته‌اند و پس از سه تساوی متوالی با شکست در خانه صبای قم با یک امتیاز کمتر از استقلال 47 امتیازی در رده سوم جدول قرار دارند و احتمال دارد که نایب‌قهرمان هم نشوند. اما تیم پدیده 34 امتیازی که حضور در رده هفتم جدول را تجربه کرده به‌دنبال این است تا با پیروزی برابر سرخ‌پوشان تبریزی ضمن خلق رکوردی جدید خیز بلندی برای حضور در رتبه چهارم جدول بردارد، جایگاهی که در صورت ایستادن در هفته پایانی و در صورت قهرمانی همین تیم تراکتورسازی در جام حذفی به صدور مجوز لیگ قهرمانان آسیا منجر خواهد شد.


صنعت‌نفت آبادان - سیاه‌جامگان


سه امتیازی که تیم فیروز کریمی برابر پرسپولیس گرفت باعث شد تا این تیم 29 شود و در رده دوازدهم باشد اما فاصله‌اش با تیم چهاردهم که جایگاه سقوط به لیگ آزادگان است تنها جدول 4 امتیاز است. حریف این هفته آنها سیاه‌جامگان 23 امتیازی است که رده پانزدهم جدول است و نیاز مبرمی دارد تا در این نبرد برنده شود و امیدهایش برای بقا را زنده نگه دارد. این دیدار 6 امتیازی برای هر دو تیم می تواند یکی از تماشایی‌ترین دیدارهای هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر باشد.


نفت‌تهران - فولاد خوزستان


مشکلات شدید مالی نفتی ها باعث شده تا امید آنها برای حضور در رده چهارم کمرنگ شود. اگر چه شاگردان علی دایی فینالیست جام حذفی هستند و می‌توانند با قهرمانی در آن رقابت‌ها سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بگیرند اما محال است دایی اجازه دهد تیم 34 امتیازی‌اش که رتبه هشتمی را در اختیار دارد نمایش ضعیفی برابر فولاد ارائه کند. اگرچه نفت‌تهران هفته پیش در خانه سایپا شکست خورد اما آنها هنوز این فرصت را دارند که خود را به رتبه چهارم برسانند. در سمت مقابل فولاد که در نیم‌فصل دوم جزو ضعیف‌ترین تیم‌ها بوده با 31 امتیاز یازدهم است ولی خطر سقوط را آنچنان حس نمی‌کند. آنها هفته پیش برابر سپاهان به تساوی رسیدند و برای آنکه رتبه مناسب‌تری پیدا کنند باید در خانه نفتی‌ها که مشکلات مالی فشار زیادی به آنها وارد کرده نتیجه خوبی بگیرند.


سپاهان - گسترش فولاد


گسترشی‌ها با متوقف کردن تراکتورسازی و استقلال کمک زیادی به پرسپولیس کردند تا قهرمانی آنها در صورت پیروزی برابر ماشین‌سازی قطعی شود. آنها با 33 امتیاز در رده نهم قرار دارند و هنوز این فرصت را دارند که برای رسیدن به رده چهارم تلاش کنند. اگر چه کسب رتبه تک رقمی هم برای کمالوند و شاگردانش نتیجه قابل قبولی است. در سمت مقابل سپاهان که با کرانچار 4 امتیاز از دو بازی قبلی به‌دست آورده این هفته هم می‌خواهد در خانه 3 امتیاز را بگیرد تا مجموع امتیازات خود را به 39 برساند و در صورت توقف ذوب‌آهن از رده پنجم به چهارم برسد و جدی‌ترین مدعی سهمیه آسیا در صورت قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی شود. باید دید برنده این نبرد 6 امتیازی کدام یک از آنهاست.


برنامه مسابقات هفته بیست و هفتم لیگ برتر:


جمعه 25 فروردین 96


فولاد مبارکه سپاهان – گسترش فولاد تبریز ساعت 19 ورزشگاه نقش جهان


نفت تهران- فولاد خوزستان ساعت 18 ورزشگاه تختی تهران


پدیده خراسان- تراکتورسازی تبریز ساعت 17 ورزشگاه ثامن مشهد


صنعت نفت آبادان- سیاه جامگان مشهد ساعت 18 ورزشگاه تختی آبادان


شنبه 26 فروردین 96


استقلال تهران- صبای قم ساعت 19 ورزشگاه آزادی تهران


استقلال خوزستان- سایپا تهران ساعت 19:10 ورزشگاه غدیر اهواز


پیکان تهران- ذوب آهن اصفهان ساعت 17:30 ورزشگاه شهدای شهر قدس


ماشین سازی تبریز- پرسپولیس ساعت 17 ورزشگاه یادگار امام تبریز




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته