دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1396 - 10:43
تحلیل کارشناس فوتبال از هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا

نتیجه خوب نمایندگان ایران در هفته چهارم/ بازی با الهلال حکم فینال را برای پرسپولیس دارد

هومن افاضلی گفت: به طور کلی در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا نمایندگان ایران نتایج قابل قبولی کسب کردند به طوری‌که هر چهار نماینده ایران شانس صعود به دور بعد را دارند.
کد خبر : 171015

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا دوشنبه و سه‌شنبه این هفته برگزار شد. حاصل تلاش چهار نماینده کشورمان در این رقابت‌ها یک پیروزی، دو تساوی و یک باخت بود. در حال حاضر هر چهار نماینده ایران شانس برای صعود به دور بعد این رقابت‌ها را دارند که این شانس برای پرسپولیسی‌ها به مراتب کمتر از سه تیم دیگر ایران است.


هومن افاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد عملکرد چهار تیم ایران در هفته چهارم لیگ قهرمانان گفت: «هفته چهارم برای نمایندگان ایران به خوبی سپری شد و حتی پرسپولیس که در ورزشگاه آزادی مقابل الریان به تساوی رسید هم نتیجه خوبی گرفت. اگر مهاجم الریان فرصت‌های دقایق پایانی خودش را تبدیل به گل می‌کرد الان سرخپوشان تهران هیچ شانسی برای صعود نداشتند ولی در حال حاضر شرایط صعود پرسپولیس دست خودش است و می‌تواند با دو برد مقابل الهلال و الوحده به دور بعد رقابت‌ها صعود کند.»


وی ادامه داد: «ذوب‌آهن تیم شایسته هفته چهارم بود که موفق شد از سد بنیادکار بگذرد و با بازی زیبایی که به نمایش گذاشت شانسش را برای صعود به دور بعد رقابت‌ها بیشتر کند. ذوبی‌ها پتانسیل بالایی دارند و می‌توانند جزو تیم‌های صعود کننده به دور بعد باشند. استقلال خوزستان هم گرچه در این هفته سه امتیاز بازی را به حریف قطری‌اش واگذار کرد اما ما باید توجه داشته باشیم که این تیم با توجه به مشکلاتی که داشت بهترین نتیجه را کسب کرد و تاکنون هم باید از نتایج استقلال خوزستان راضی باشیم. استقلال تهران هم در آخرین لحظات موفق شد شکست را تبدیل به تساوی کند و کسب یک امتیاز در خانه حریف می‌تواند نتیجه خوبی برای این تیم تلقی شود تا در دو بازی آینده بتواند صعودش را به دور بعد رقابت‌ها قطعی کند.»


کارشناس فوتبال در رابطه با بازی سرنوشت‌ساز پرسپولیس در هفته پنجم مقابل الهلال بیان کرد: «بزرگترین مشکل فعلی پرسپولیس نیمکت این تیم است که دست برانکو بسته است و بازیکن تاثیرگذاری که به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شود و سرنوشت بازی را تغییر دهد را در اختیار ندارد. در نیم فصل نریمان‌جهان و کرمی به جمع سرخپوشان اضافه شدند اما هنوز از نظر بدنی در فرم ایده‌آل قرار نگرفته‌اند و سایر بازیکنان تاثیرگذار هم در ترکیب قرار دارند و باید 90 دقیقه تلاش کنند تا پرسپولیس به برد برسد.»


وی افزود: «بازی هفته پنجم پرسپولیس مقابل الهلال حکم فینال را دارد که با توجه به غیبت حسینی و رفیعی در این بازی کار سرخ‌ها سخت است اما سایر بازیکنان باید فقط برای برد وارد زمین شوند و برای صعود به دور بعد رقابت‌ها چاره‌ای جز شکست الهلال ندارند.»


افاضلی در خصوص شانس موفقیت تیم‌های ایرانی در دور بعد رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: «با توجه با آمادگی تیم‌های شرق آسیا و همچنین تیم‌های عربی و شرایط حال حاضر تیم‌های خودمان، نباید شانس زیادی برای موفقیت تیم‌های ایرانی در دور بعد قائل شویم. در بین تیم‌های ایرانی پرسپولیس آماده‌ترین تیم‌ بود که در سخت‌ترین گروه قرار گرفت و صعودش به دور بعد رقابت‌ها هم فعلا هنوز قطعی نشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب