دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1396 - 11:05

کاخ سفید: خواهان حفظ کانال‌های ارتباطی با روسیه هستیم

سخنگوی کاخ سفید روز گذشته (سه‌شنبه) گفت سفر وزیر امور خارجه آمریکا به روسیه بیانگر این موضوع است که واشنگتن خواهان حفظ کانال های ارتباطی مستقیم خود با مسکو است.
کد خبر : 170961

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، شان اسپایسر به خبرنگاران گفت: «سفر رکس تیلرسون به مسکو بخش از تلاش‌های ما برای حفاظت از کانال‌های ارتباطی مستقیم با مسئولان عالی‌رتبه روس و ضمانتی برای تبیین مواضع آمریکا نسبت به اوضاع سوریه، مبارزه با تروریسم، کره‌شمالی و دیگر موضوعات است.»


وی افزود: «روسیه باید به تعهداتش در قبال سوریه، اوکراین، معاهده نابودی موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد (سال 1987) و دیگر پرونده‌های نگران کننده از منظر مجامع بین‌المللی به‌طور کامل متعهد باشد.»


اسپایسر از آمادگی آمریکا برای همکاری راهبردی با روسیه خبر داد و گفت:‌ «ما درهای همکاری راهبردی را با روسیه باز گذاشته‌ایم تا بتوانیم هدف مشترک خود را در زمینه شکست گروه داعش محقق کنیم. باوجود این، اگر نتوانیم به توافقی دست یابیم که منافع ملی ما را حفظ کند، به هیچ توافقی تن نخواهیم داد. در این حالت، تردیدی نخواهد بود که روسیه خود را منزوی خواهد یافت.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته