دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ابطحی در گفت‌وگو با آنا:

طرح اعتباربخشی آموزشی واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از اواخر فروردین آغاز می‌شود

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز طرح اعتباربخشی آموزشی واحدهای علوم پزشکی این دانشگاه از اواخر فروردین خبر داد.
کد خبر : 170830

سیدعلی ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره این طرح گفت: «اعتباربخشی آموزشی یکی از مهمترین برنامه‌های حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برای امسال است. اعتباربخشی درمانی در طول دو سال گذشته به خوبی انجام شد و حتی اعتبار بخشی‌هایی که از سوی وزارت بهداشت بر روی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد، بسیار موفقیت‌آمیز بود.»


معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «براساس اعتباربخشی‌ها در سال گذشته هفت بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی توانستند به عنوان‌ بیمارستان‌های درجه اول کشور معرفی شوند.»


او افزود: «تاکنون در دانشگاه آزاد اسلامی اعتباربخشی آموزشی انجام نشده است و آغاز این امر برای امسال اتفاقی جدید است. براساس این طرح، بیمارستان‌های آموزشی و موسسات دانشگاه اعتباربخشی می‌شوند، یعنی استانداردهایی که یک دانشکده پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی و ... باید در آموزش داشته باشند از نظر تعداد اعضای هیات علمی، کتابخانه‌ها، کروکلوم‌ها و برنامه‌ها، مسائل رفاهی دانشجویان، نحوه آموزش و در حقیقت شرایط ارتقا را بررسی می‌کنیم.»


ابطحی گفت: «برای این کار معاونان و مدیران آموزشی پزشکی در استان‌ها را باید آموزش می‌دادیم تا نحوه پیاده‌کردن این اعتباربخشی اعتبار داشته باشد و به خوبی انجام شود و برای همین هم در کل کشور ارزشیابی درونی واحدها انجام شده است اما ارزشیابی بیرونی از سوی وزارت بهداشت انجام می‌شود.»


او گفت: «امیدوارم با استفاده از این طرح، دانشگاه آزاد اسلامی از نظر آموزش علوم پزشکی نیز رتبه‌های بسیار خوبی را دریافت کند. اعتباربخشی آموزشی در خود وزارت بهداشت هم از سال گذشته آغاز شد.»


به گفته معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی این طرح از اواخر فروردین آغاز می‌شود و تا پایان نیمه اول امسال ارزشیابی‌های درونی توسط خود دانشگاه به اتمام می‌رسد و در نیمه دوم سال نیز ارزشیابی‌های بیرونی دانشگاه آزاد اسلامی را وزارت بهداشت انجام می‌دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته