دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1396 - 11:52

همه مخالفان بشار اسد به ایتالیا می‌روند

وزرای امور خارجه گروه 7، از وزرای خارجه کشورهای ترکیه، عربستان، امارات، اردن و قطر دعوت کردند برای بحث در خصوص جنگ سوریه به نشست آنها در ایتالیا بپیوندند.
کد خبر : 170814

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، وزرای خارجه چند کشور خاورمیانه در تلاش برای منزوی کردن حکومت بشار اسد، روز سه شنبه ساعاتی پیش از آنکه وزیر خارجه آمریکا به سمت مسکو پرواز کند، به جمع مقامات گروه 7 در ایتالیا می‌پیوندند.


وزرای امور خارجه کشورهای گروه 7 در ایتالیا، همتایان خود از کشورهای ترکیه، عربستان، امارات، اردن و قطر را که همگی از حامیان گروه‌های مخالف حکومت سوریه هستند، دعوت کردند تا صبح امروز به آنها بپیوندند و در مورد سوریه به رایزنی بپردازند.


ظاهرا فشار بر روسیه برای قطع ارتباط با اسد یکی از موضوع‌های مهم گفتگوهای صورت گرفته در روز دوشنبه بوده است.


بریتانیا و کانادا اعلام کردند، اگر مسکو به حمایت از اسد در جنگ داخلی سوریه ادامه دهد، ممکن است تحریم‌ها علیه این کشور تشدید شود.


زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان هم گفت: «من فکر می‌کنم ما باید یک موضع متحد نشان بدهیم و اینکه در این مذاکرات ما باید هر کاری می‌توانیم انجام دهیم تا روسیه را از اسد جدا کنیم، حداقل تا جایی که آنها آماده مشارکت در یافتن یک راه حل سیاسی باشند.»


وی افزود: «اکنون زمان مناسبی برای گفتگو درباره این مسأله است که چگونه جامعه بین‌المللی با روسیه، ایران، عربستان، اروپا و آمریکا می‌تواند فرآیند صلحی را در سوریه پیش ببرد و جلوی تشدید نظامی این جنگ را ندهد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته