دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1394 - 16:07

چه کسی لوگوهای گوگل را طراحی می‌کند؟

بارها و بارها همین که صفحه اول گوگل را برای جست‌وجوی کلمات باز کرده‌اید، با لوگوهای تغییریافته‌ای مواجه شده‌اید که خیلی خوب شما را برای سر درآوردن از مناسبت‌ها و رویدادها ترغیب می‌کند تا با یک کلیک از کل ماجرای این تغییر آگاه شوید. اما این لوگوها را چه کسی یا کسانی طراحی می‌کنند؟
کد خبر : 17080

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از تلگراف، گوگل به مناسبت‌های مختلف از سالگردها و تولدها گرفته تا رویدادهای جهانی لوگوی خود را تغییر می‌دهد و این کار را چنان ماهرانه انجام می‌دهد که شما ناخواسته برای دانستن موضوع کنجکاو می‌شوید و با کلیک روی آن حس کنجکاوی‌تان را ارضا می‌کنید. گاهی فقط لوگو تغییر می‌کند اما گاهی با یک لوگوی انیمیشنی جالب و حتی گاهی با لوگوی تعاملی روبه‌رو می‌شوید.


رایان گرمیک (Ryan Germick) مدیر بخش گوگل دودل یا همان لوگوهای گوگل است که به همراه تیمش در دفتر اصلی گوگل در ماونتین ویو در کالیفرنیا مشغول به کار است. این تیم متشکل از 10 هنزمند و 4 مهندس و 2 تهیه‌کننده است که هر کدام از آنها با 100 نفر یا حتی بیشتر در سرتاسر جهان ارتباط دارند و در مورد مناسبت‌ها و لوگوهایی که می‌توانند طراحی کنند، بحث می‌کنند.


گرمیک در منطقه روستایی در ایندیانا به دنیا آمده و بزرگ شده است و از بچگی هم عاشق هنر و داستان‌های کمیک بوده که همین باعث شده است تحصیلاتش را در زمینه تصویرسازی و نوشتن خلاق در نیویورک ادامه دهد. وی سپس به هند سفر کرد تا در آنجا ماه‌ها نقاشی علائم و نقاشی درمانی را فراگیرد.


او بعدها وب‌سایتی راه‌اندازی می‌کند تا عکس‌هایی را که با دوربین فلاپی دیسکی مدل Mavica شرکت سونی از دوستان و خانواده‌اش می‌‌گرفت، منتشر کند.



گرمیک در این‌باره می‌گوید: « آن زمان، نخستین باری بود که پی به قدرت فناوری بردم. بعد از آن هم شروع به کار در شرکت‌ها و وب‌سایت‌های شبکه‌های اجتماعی همانند فلیکر کردم».


وی می‌افزاید: «نه تنها دوستان و خانواده‌ام، بلکه افراد غریبه از سایت من دیدن می‌کردند و برایم پیام می‌گذاشتند و همین چیزها، جرقه‌ای در ذهنم ایجاد کرد».


او می‌گوید: «در دوران مدرسه، خوره‌ترین دانش‌آموز برای کامپیوتر بودم و این دستگاه برای من جذابیت و کارآیی بیشتری از آنچه بچه‌های دیگر داشتند، داشت. زمانی که به نیویورک رفتم، یک اتاق خیلی کوچک داشتم و در نتیجه جایی برای زدن نقاشی‌ها و عکس‌هایم روی دیوار نداشتم. اما متوجه شدم که کامپیوتر گنجایش کافی برای ذخیره کارهایم را دارد و از آنجا بود که یاد گرفتم از طریق اینترنت به جهان وصل شوم و از قدرت این شبکه عظیم برای خلق و نمایش آنها استفاده کنم. این امر به من قدرت خلاقانه و حس زنده بودن را می‌داد».


گرمیک پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه به کالیفرنیا سفر کرد تا با برادرش زندگی کند و اینجا بود که سر از شرکت گوگل درآورد و در سال 2006 در این شرکت در زمینه طراحی لوگوهای گوگل مشغول به کار شد.



نخستین دودل گوگل در سال 1998 به طور رسمی روی سایت این موتور جست‌وجو ظاهر شد. تا سال 2009 هیچ تیم رسمی برای طراحی دودل‌ها وجود نداشت. از کارهای برجسته گرمیک می‌توان به سی‌امین سالگرد طراحی بازی پک‌من در 21 ماه مه 2010 اشاره کرد که حسابی کاربران را سرگرم کرد. زیرا دودل پک‌من دقیقا یک بازی بود که کاربران می‌توانستند مشغول به بازی شوند. تا جایی که آمارها نشان می‌داد کاربران بسیاری ساعت‌ها وقت خود را صرف این بازی روی لوگوی گوگل کردند.


جالب است بدانید که این تیم به مدیریت گرمیک سالانه حدود 400 لوگو طراحی می‌کنند که 50 تا 100 تای آنها انیمیشنی هستند و 12 تای آنها کاملا تعاملی.


مترجم: نسترن صائبی



دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب