دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1394 - 16:01

تفاهم سازمان‌های انتقال خون و حفاظت محیط زیست برای ارتقای سلامت شهر

سازمان انتقال خون ایران و سازمان حفاظت محیط زیست با هدف توسعه همکاری های آموزشی و پژوهشی امروز شنبه 19اردیبهشت تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.
کد خبر : 17075

به گزارش گروه اجتماعی آنا، این تفاهم نامه با امضای علی اکبر پورفتح اله مدیر سازمان انتقال خون ایران و مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست ایران در حضور دکتر معصومه ابتکار و در محل سازمان حفاظت محیط زیست منعقد شد.


بر اساس این گزارش، توسعه آموزشی و پژوهشی برای شناسایی و حل مشکلات محیط زیستی کشور، مدیریت انواع آلاینده‌های زیست محیطی موثر بر سلامت خون شهروندان، شناسایی و رفع تاثیرات مخرب انواع آلاینده‌های محیط زیستی موثر بر خون سالم انسان و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و اعطای خون سالم از اهداف این تفاهمنامه است.


به موجب این تفاهمنامه دو سازمان ضمن تبادل تجربیات خود در زمینه برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی برای تحقق اهداف و سیاست‌ها و الزامات بین المللی و افزایش سطح دانش و تخصص کارشناسان همکاری می‌کنند.


بنابر این گزارش سازمان حفاظت محیط زیست قرار است در زمینه اشاعه فرهنگ اهدای خون سالم، کاهش آلاینده‌های محیط زیست موثر بر سلامت خون انسان و در اختیار قراردادن فضاهای تحت پوشش به منظور اطلاع رسانی به سازمان انتقال خون اقدام کند.


همچنین سازمان انتقال خون در زمینه ارائه آموزش‌های مرتبط به تامین خون سالم برای جامعه، اشاعه فرهنگ خود مراقبتی و زندگی سالم و در اختیار قراردادن فضاهای تحت پوشش برای اطلاع رسانی و ایجاد بستر مناسب برای آزمایش‌های دوره‌ای فاکتورهای خونی محیط بانان کشور اقدام خواهد کرد.


اجرای برنامه‌های همزمان توجیه و آموزش ارتباط «سلامت محیط زیست با سلامت خون» از دیگر توافقات این دو سازمان در تفاهمنامه است.


بر اساس این گزارش، این تفاهم نامه از امروز شنبه (19 اردیبهشت) به مدت سه سال معتبر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته