دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1396 - 16:07

مخالفت نمایندگان با فوریت بررسی طرح ترویج کتابت قرآن کریم به رسم الخط مفاخر ملی

نمایندگان مردم با بررسی یک فوریتی طرح ترویج کتابت قرآن کریم به رسم الخط مفاخر ملی مخالفت کردند.
کد خبر : 170717

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه 21 فروردین) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی فوریت طرح ترویج کتابت قرآن کریم به رسم الخط مفاخر ملی، با یک فوریت این طرح با 104 رأی موافق، 40 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند و این طرح به صورت عادی بررسی خواهد شد.


اصغر مسعودی به عنوان یکی از طراحان طرح مذکور، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب برای استفاده از ظرفیت های مفاخر ایرانی گفت: قطعاً به جای کتابت قرآن توسط دیگران باید از ظرفیت های مفاخر کشور استفاده شود، زیرا در شرایط کنونی میلیون ها نسخه قرآن کریم با خط عثمان طه وجود دارد. البته درست است که این نوع خط ویژگی هایی داشته، اما اشکالاتی نیز به همراه دارد.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبلیغات گسترده علی جمهوری اسلامی و ایجاد موج ایران هراسی افزود: قطعاً تنها راه مبارزه با تفکر تکفیری، کار فرهنگی است. در شرایط کنونی این گروه ها مطرح می کنند که قرآن شیعیان متفاوت با قرآن مسلمانان است. حال ما با چاپ قرآن با رسم الخط می توانیم این را به سایر مسلمانان هدیه کنیم.



انتهای پیام/

برچسب ها: قرآن مجید جلالی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته