دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1396 - 11:36
در گفت وگو با آنا؛

علیرضا استکی: شرکت در مسابقه MMA دل و جرات زیادی می‌خواهد/علی اکبری کار سختی مقابل حریف برزیلی دارد

مربی اختصاصی علی ‌اکبری گفت: رشته MMA یکی از خشن‌ترین رشته‌های ورزشی دنیا است و در واقع می‌توان گفت خشن‌ترین رشته ورزشی است.
کد خبر : 170615

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، امیر علی اکبری کشتی‌گیر سابق تیم ملی که چند سالی است به رشته رزمی MMA روی آورد و موفق شد نتایج خوبی هم در این رشته ورزشی و در مسابقات مختلف کسب کند. علیرضا استکی مربی سابق تیم ملی بوکس هم به صورت اختصاصی با علی اکبری کار می‌کند و قرار است همراه این ورزشکار در چند روز آینده عازم ژاپن شود تا در مسابقه‌ای با حریف برزیلی او را همراهی کند.


علیرضا استکی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد شرایط امیر علی اکبری در رشته ورزشی MMA گفت: «علی اکبری بعد از کناره‌گیری از رشته کشتی به سمت این رشته ورزشی آمد و من هم حدود یک سال است که به طور اختصاصی رشته بوکس را با او تمرین می‌کنم. این رشته ورزشی تلفیقی از رشته‌های رزمی است که ورزشکاری که در این رشته شرکت می‌کند باید همه رشته‌های رزمی را فراگرفته باشد.»


وی ادامه داد:«علی اکبری موفقیت خوبی در این رشته داشت و مسابقه یکشنبه او با حریف برزیلی هفتمین رقابت این ورزشکار در این مسابقات است. علی‌اکبری در 6 مسابقه قبلی 5 برد و 1 باخت کسب کرد و برای هفتمین برد مقابل حریف برزیلی‌اش به میدان می‌رود. حریف برزیلی علی اکبری یکی از بهترین ورزشکاران این رشته است و سابقه چندین عنوان قهرمانی را در این رشته دارد که به طور حتم بازی سختی علی اکبری در این مسابقه دارد.»


استکی در رابطه با نحوه برگزاری این مسابقه و شرایط حضور ورزشکاران در رشته MMA بیان کرد: «در این رشته ورزشی همه ورزشکاران دنیا می‌توانند شرکت کنند و ورزشکاران معروف دنیا که در رشته‌های رزمی صاحب عنوان شدند هم سعی می‌کنند در این رشته شرکت کنند. علی اکبری هم چون در مسابقات کشتی دنیا به مقام رسید به عنوان یک ورزشکار معروف در این رشته شرکت کرد.»


وی افزود: «این مسابقات در یک راند 10 دقیقه ای برگزار می‌شود و اگر در پایان 10 دقیقه برنده دیدار مشخص نشود یک وقت 5 دقیقه‌ای هم برای تکلیف برنده بازی درنظر می‌گیرند. این رشته یکی از خشن‌ترین رشته‌های ورزشی دنیا است و در واقع می‌توان گفت خشن‌ترین رشته ورزشی است و کسانی که در این رشته ورزشی شرکت می‌کنند باید دل و جرات زیادی داشته باشند و باید به امیر علی اکبری تبریک گفت که به عنوان یک ایرانی در این مسابقات شرکت می‌کند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب