دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1394 - 16:27
در دیدار استادان دانشگاه آزاد اسلامی

امام جمعه نیکشهر: نتیجه حمایت از دانشگاه، آینده درخشان ملت و پیشرفت مادی و معنوی کشور است

امام جمعه شهرستان نیکشهر علم آموزی، یاد دادن تفکر و آموختن رفتار و اخلاق را سه عنصر اصلی حرفه شریف و افتخارآمیز استادان خواند و گفت: حمایت همه جانبه از دانشگاه، سرمایه گذاری مؤثر برای آینده درخشان فرزندان ملت و پیشرفت پرشتاب مادی و معنوی ایران عزیز است.
کد خبر : 17059

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام لطفیان سرگزی در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر با تبریک هفته معلم بیان کرد: اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بانشاط، انقلابی و متدین هستند و توجه داشته باشیم نگاه سیاسی، حزبی و جناحی به دانشگاه سمّ است.


امام جمعه نیکشهر دانشجویان را امانتی نزد اساتید خواند و در تشریح ابعاد اصلی حرفه استادی گفت: تعلیم علم و دانش، وظیفه مهمی است اما مهمتر از آن، یاد دادن تفکر به دانشجویان است.


این مسئول سطحی نگری و سطحی آموزی را موجب زمین گیر شدن جامعه برشمرد و افزود: اگر دانشجویان روحیه تفکر و روش فکر کردن صحیح را از استاد خود یاد بگیرند آینده کشور نیز بر پایه تفکر و منطق استوار می شود بنابراین استادان در این زمینه، وظیفه سنگینی بر عهده دارند.


وی آموزش عملی رفتار و اخلاق را حرفه افتخارآمیز اساتید خواند و تأکید کرد: تحقق اهداف و آرمان های بلند ملت احتیاج به انسان های صبور، عاقل، متدین، مبتکر و پرتلاش دارد که اساتید در پرورش چنین انسان هایی، نقش درجه اول، عمیق و ماندگار دارند.








لطفیان: تحقق اهداف و آرمان های بلند ملت احتیاج به انسان های صبور، عاقل، متدین، مبتکر و پرتلاش دارد که اساتید در پرورش چنین انسان هایی، نقش درجه اول، عمیق و ماندگار دارند

لطفیان سرگزی تاکید کرد: درس اخلاق و سبک زندگی، تنها با کتاب و بیان منتقل نمی شود، بلکه نیازمند رفتار است.


در بخش دیگری از این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر با تبریک هفته معلم و ابراز خرسندی از حضور در این نشست، استاد مطهری را به عنوان الگوی تمام عیار برای تمامی معلمان و اساتید خواند و گفت: معلمی شغل یا حرفه نیست معلمی تعهد و عشق است معلمی نه تنها شغل نیست بلکه عرصه و میدان تأثیر گذاشتن و یاد دادن است یاد دادن آنچه را که برای پیشرفت و بزرگ شدن یک شاگرد، دانش آموز و دانشجو لازم است.


موسی رئیسی به جایگاه مقدس معلمان و اساتید اشاره کرد و گفت: معلمی واژه ای مقدس است که پیامبران ما برای عمل به مأموریت خود و ابلاغ وحی به مردم، این منصب را دارا بوده اند، پس احترام گذاشتن آن ها بر تمامی آحاد جامعه به خصوص دانش آموزان و دانشجویان، واجب است.


این مسئول با ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت های این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1386 راه اندازی شده است که تاکنون بیش از چهار هزار دانشجو فارغ التحصیل که بیش از 60 درصد آنان وارد بازار کار شده اند.


وی با اشاره به فعالیت های ارزشمند انجام شده در حوزه های مختلف عمرانی پژوهشی آموزشی فرهنگی و ... در سال های قبل افزود: در سال 1393 دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر 100 درصد بودجه پژوهشی خود را استفاده نموده و در سال جدید نیز برنامه های مختلفی در جهت رشد دانشگاه در حوزه های مختلف دارد.


رئیسی اظهار کرد: اکنون 1600 دانشجو در 22 رشته کاردانی و کارشناسی در این مرکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.


در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات امام جمعه شهرستان حجت الاسلام لطفیان سرگزی و استادان تقدیر و تشکر به عمل آمد.


انتهای پیام/

برچسب ها: امام جمعه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته