دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1396 - 12:09

واحدهای صنعتی آلودگی زا مکلف به انتقال از مناطق مسکونی شدند/ پرداخت جریمه معادل سه‌درصددرآمد برای متخلفان

مجلس شورای اسلامی مقرر کرد: واحدهای صنعتی آلوده‌کننده هوا در مناطق مسکونی در صورت عدم رفع مشکلات زیست‌محیطی خود، باید نسبت به انتقال واحد مربوطه اقدام کنند.
کد خبر : 170588

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه هوای پاک در نشست علنی امروز ـ دوشنبه 21 فروردین ـ ماده 14 این لایحه را با 160 رأی موافق از 217 نماینده حاضر تصویب کردند.


در این لایحه آمده است: در مواردی که کاهش یا از بین بردن آلودگی ناشی از مراکز صنعتی، تولیدی، معدنی، ‌خدماتی، ‌عمومی و کارگاهی تنها از طریق انتقال تمام یا بخشی از خطوط تولید یا تأسیسات یا اماکن آن‌ها به‌ نقاط مناسب امکان‌پذیر نبوده و یا فعالیت مراکز مذکور در مناطق مسکونی سلامت ساکنان آن مناطق را به‌خطر بیندازد، مالکان و مدیران واحد، موظفند در مهلت تعیین‌شده در طرح انتقال، نسبت به انتقال واحد مربوطه اقدام نمایند. مستنکف از مفاد این ماده به پرداخت جزای نقدی معادل سه‌درصددرآمد سالانه ‌همان واحد محکوم می‌شوند.


در تبصره این ماده اشاره شده است، مکان، زمان، مهلت و منابع اعتباری و تسهیلات و تشویقات لازم جهت انتقال براساس دستورالعملی است که با پیشنهاد سازمان و با همکاری‌ وزارتخانه‌های ذی‌ربط حداکثر ظرف مدت سه‌ماه از تاریخ ابلاغ این قانون تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.


* در سال 91 پول گندمی که به کشاورزان پرداخت شد، 860 میلیارد تومان بود اما این نرخ در سال 95 به حدود 15 هزار میلیارد تومان رسیده است.


* تراز تجاری ما در مواد غذایی، در سال 92 منفی 8.1 بود اما در سال 95 به منفی 2.6 رسید، این فاصله نشان‌دهنده تولید، تلاش و خود اتکایی بیشتر ماست.


* در سال 92 تولیدات کشاورزی ما حدود 97 میلیون تن بود و سال 95 به 118 میلیون تن رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته