دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1393 - 15:14
دیدار با خانواده شهدا، گلباران گلزارها

چهارمین روز از سی و ششمین جشن پیروزی انقلاب در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی + تصاویر

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در چهارمین روز از دهه مبارک فجر در برنامه‌هایی متنوع نظیر تجدید میثاق با شهدا و غبارروبی و گلباران گلزار آنان و دیدار با خانواده شهدا این ایام مبارک را گرامی داشتند.
کد خبر : 1705

دیدار هیئت رئیسه واحد میانه با خانواده معظم شهدا‎


همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، دکتر علی سلمان‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه به همراه معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، رئیس دفتر فرهنگ اسلامی، مدیر اداری، مسئول حوزه بسیج کارمندی و روابط عمومی دانشگاه از خانواده‌های شهیدان اسماعیل اصغری و فیروز اصغری دیدار کردند.


در این دیدار سلمانپور با تبریک سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: شما خانواده‌های معظم و معزز شهدا جزء ذخایر این انقلاب هستید و آرامش و امنیت کنونی جامعه در سایه جانفشانی‌ها و خون پاک این عزیزان است و ما نیز در سنگر علم و دانش برای پیشرفت ایران اسلامی از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.


وی با بیان اینکه، تجلیل از یادگاران آسمان عشق و حقیقت از وظایف اصلی جامعه دانشگاهی است گفت: شهیدان ما هر قطره خونشان را تزریق این انقلاب کرده‌اند، آنان متحول شدند و ما را زنده کردند. این یک ذخیره است و این ذخیره را ملت ایران باید حفظ کند.


سلمان‌پور، شهدا را مظهر قدرت ایران و هر شهید را پرچمی برای استقلال و شرف این ملت عنوان کرد.


بیانیه اتحادیه تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد به مناسبت دهه فجر


اتحادیه تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای با اعلام وفاداری جنبش دانشجویی به عهد خود با پیر سفر کرده جماران، فرارسیدن دهه مبارک فجر را به مردم کشومان تبریک گفت.


متن این بیانیه به شرح زیر است:


موسمی دیگر از بهار این بار از جنس آزادی و استقلال نقطه عطف تاریخ در همسویی، همصدایی و هم افزایی دانشجویان و مردم ایران برای جوانه زدن از زیر خروار‌ها تاریخ اوار شده و سراپا استبداد بر پیکر این خاک پردرد.


اینک در آستانه طلوعی دیگر از خورشید جهانگیر فجر، جنبش دانشجویی با اعلام وفاداری به عهد خود با پیر سفر کرده جماران، مردم وجدانهای بیدار تاریخ و خون‌های ریخته شده به پای آزادی و استقلال این مرز و بوم، این دهه پرفروغ را بر همه اهالی ایران عزیز تبریک عرض می‌کند.


در این میعاد‌گاه با یکایک مردم ایران برای استبداد راه پر از سنگلاخ، برای نیل به شعارهای مردم در بهمن ۵۷ که همانا استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بوده و هست تجدید میثاق می‌کند.


عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل


همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد واحد بابل غبارروبی و عطرافشانی شد.


دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر در گلزار دوتن از شهدای گمنام دانشگاه حضور یافتند.


در این مراسم قبور مطهر شهدا با گلاب محمدی شستشو داده شد و استادان، کارمندان و دانشجویان با ادای احترام با نثار گل به تربت پاک شهدای گمنام با آرمان‌های بنیانگذارکبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، مقام مظعم رهبری حضرت امام خامنه‌ای، شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.





تجدید میثاق دانشگاهیان با نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی یزد


با حضور حضرت آیت الله ناصری امام جمعه یزد و نماینده ولی فقیه در استان تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان های مقدس حضرت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری صورت گرفت.


همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور حضرت آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و جمعی از استادان و کارمندان و مسئولان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان یزد، تجدید میثاق با آرمانهای بلند شهدا و امام شهیدان در این دانشگاه برگزار شد.


در ابتدای جلسه ابرقویی دبیر ستاد دانشجویی و استادان سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گزارشی از جلسات برگزار شده و فعالیتهای انجام شده در این مدت زمان سپری شده از ایام الله دهه فجر ارائه کرد.


ناصری هم به بیاناتی از خاطرات انقلاب، حضرت امام (ره) و جانفشانی مردم در زمان انقلاب و نتایج و برکات انقلاب پرداخت.


این جلسه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در سالن آمفی تئا‌تر ساختمان دکتر سلطانی این دانشگاه و با حضور جمعی از استادان، کارکنان و اعضاء کمیته دانشجویی و نمایندگانی از دانشگاههای یزد، علم و هنر و دانشگاه آزاد و.... برگزار شد.


تجلیل از خادمین شهدا در واحد ملایر


همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، مراسم تجلیل از خادمین شهدا با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ملایر، هیئت رئیسه و جمع کثیری از کارکنان، استادان و دانشجویان در مسجد صاحب الزمان این واحد دانشگاهی برگزار شد.


در این آئین که با قرائت دعای پرفیض توسل از سوی روشندل گرانقدر حضرت حجت‌الاسلام غیاثوند و بر گرفته از بوی عطر شهیدان و نسل شقایق همراه بود به پاس زحمات همکاران در تدفین دو کبوتر خونین بال عاشق و گمنام با اهداء لوح از سوی ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی از خادمان شهدا تقدیر بعمل آمد.


پیکر مطهر کبوتران عاشق همزمان با محرم، ماه خون و ایام عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان، حسین بن علی (ع) و در امتداد تاسوعا و عاشورای حسینی با حزن و اندوه فراوان عزاداران حسینی در میان دستان عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت با باران گل بوسیله مادران چشم انتظار و بی‌قرار و اقامه نماز بر پیکر مطهر آلاله‌های گلگون از سوی آیت الله حاج سید رضا فاضلیان امام جمعه ملایر، با حضور گسترده مسئولان ارشد استانی، نیروهای انتظامی، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، روحانیون، اقشار مختلف مردم، رؤسای دانشگا‌ها و خیل عظیم دانشگاهیان آرام گرفته بود.


در پایان استادان، کارکنان و دانشجویان بر مزار این عزیزان حضور یافته و با قرائت فاتحه عکس یادگاری گرفتند.


انقلاب اسلامی برکت عظیمی است که موجب بیداری سایر مسلمانان جهان شد


سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) به مناسبت دهه فجر بیانیه‌ای صادر کرد.


متن این بیانیه به شرح زیر است: انقلاب ما انقلاب اسلامی است چون متکی بر اسلام وارزش‌های والای آن است. انقلاب اسلامی در مقایسه با انقلاب‏های دیگر انقلابی عظیم و پر نفوذ در سطح خاورمیانه و جهان است و متکی به هیچ قدرت جهانی و هیچ سازمان بین المللی نیست نه قدرت‌های شرقی و نه قدرت غربی.


امروز دنیا با ما به خاطر اسلام بد است و کینه ورزی می‌کند‏ انسانهای که جاهلند و بی‌بصیرت می‌‏گویند اسلام به درد نمی‌‏خورد و چاره گشا نیست اما بعضی‏‌ها که به خوبی اوضاع مردم ایران را می‌‏دانند مانند مقام معظم رهبری (مدظله) می‌‏گویند اسلام خوب است ولی نه اسلام این‌ها بلکه اسلام راستین و نبوی.


امروز تبلیغات علیه ایران نیست تبلیغات علیه اسلام است. اگر ما جوانان با اسلام و دروس معنوی و الهی‌اش کار نداشتیم کسی با ما بد نبود و توطئه چینی نمی‌کردند.


امروز آمریکا و اسراییل را که آنقدر در دنیا فساد می‌‏کنند کسی محکوم نمی‌‏کند بلکه با اسم سازمان ملل از آن‌ها حمایت می‌کنند ولی تمام محکومیت‏‌ها مال ماست. به قول امام راحل بیدار باشید که سالیان دراز مبارزه در پیش دارید، ابرقدرت‌ها برای نابودی شما هر روز نقشه می‌‏کشند ولی «ان کید الشیطان کان ضعیفا». قدرت‏های بزرگ که دستشان از مخازن بزرگ ایران کوتاه شده است و سلطه و قدرتشان با همت ملت ایران و قوای مسلح آن قطع شده اکنون به دست و پا افتاده ‏اند تا با جنگ‏ افرزوی بین مسلمانان و ایجاد تفرقه‌های مذهبی سلطه خود را اعاده دهند و چپاولگری خود را از سرگیرند.


اکنون مسلمانان باید با دقت مسایل را بررسی کنند و انقلاب‏‌های غیراسلامی را با انقلاب اسلامی ایران مقایسه کنند چرا که انقلاب اسلامی وارث یک کشور صددرصد وابسته و مخروبه و عقب رانده شده از تمام جهات بود.


دشمنان ما باید بدانند که هیچ انقلابی در جهان همانند انقلاب اسلامی ما با ضایعه ه‏ای کم و ره ‏آوردی عظیم همراه نبوده است و این نیست جز به برکت اسلام.


انقلاب اسلامی برکت عظیمی است که موجب بیداری سایر مسلمانان و خیزش‌های مردمی علیه مستکبرین جهان بخصوص آمریکا و اسرائیل و دست نشانده‌های آنان در منطقه شده است.


سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) با تبریک فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران بار دیگر بیعت خود را با آرمان‌های انقلاب و امام خمینی (ره) اعلام می‌دارد و از خداوند و امام زمان (عج) توفیق روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارد.


دیدار رئیس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب با خانواده شهید


در چهارمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی خلیل سزیده رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد میناب به همراه معاونین دانشگاه با خانواده شهید ابوذر عبدالله پور دیدار کردند.


سزیده در این دیدار با توجه به اینکه خانواده شهدا و ایثارگران حق زیادی بر گردن انقلاب و تک تک مردم و مسئولان دارند،گفت: ازخداوند متعال می‌خواهیم که توفیق خدمتگذاری بهتر و بیشتر به مردم و خانواده شهدا و ایثارگران رانصیب مسئولان کند.


وی توجه ویژه به خانواده شهدا و ایثارگران را وظیفه اصلی مسولان دانست و تصریح کرد: انجام خوب تکالیف و وظایف مدیران یکی از قدم‌هایی است که می‌توانیم در راستای پاسداشت خون شهدا برداریم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب بیان کرد: در راستای پاسداشت خون شهدا باید حواسمان باشد که گام‌ها را درست برداریم تا مورد مواخذه شهدا قرار نگیریم.


وی تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت یک سرمایه جاودانه و پایدار میباشد که ما باید ضمن حراست و پاسداری، آنرا به صورتی که فرهنگ معنوی و یک اصل در همه ابعاد زندگی نهادینه نموده و سرلوحه کارخویش قرار دهیم. افتخار می‌کنیم مملکت ما جوانان اینچنینی دارد که کشور را از دست دشمنان و بدخواهان حفظ کردند.


سزیده با توجه به سخن رهبرکبیر انقلاب اسلامی که فرمودند «خانواده‌های شهدا چشم و چراغ ملتند»گفت: خانوادههای معظم شهداء سرمایه های ارزشمندی برای جامعه هستند و خدمت به آنان توفیقی الهیاست.


وی افزود: بر خادمان ملت واجب است که قدر شهدا و جایگاه خانواده هایشان را بشناسند و با این شناخت امیدوار باشند که شهدا در آخرت شفاعتشان کنند.در پایان این دیدار با اهدا لوح و هدیه ای از طرف رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد میناب از خانواده شهید عبداله پور تقدیر شد.


گلباران و عطر افشانی گلزار شهدا سیرجان توسط نوآموزان سما دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان


به مناسبت فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی نوآموزان پیش دبستانی سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با حضور در گلزار شهدا سیرجان به غبارروبی، گلباران و عطر افشانی مزار شهدا پرداختند.


مدیر پیش دبستانی سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان هدف از اجرای این برنامه را آشنا کردن نسل امروزی با آرمانهای انقلاب، امام (ره) و شهدا اعلام کرد.





در سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دهه فجر، جمعی از مسئولان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس با حضور در حرم مطهر بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران با آرمان های انقلاب و امام راحل تجدید میثاق کردند.










مهم ترین ویژگی انقلاب ما اسلامی بودن آن است
به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم جشنی با همکاری دفتر امام جمعه بخش رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، اداره ارشاد اسلامی و شهرداری رودهن در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی رودهن برگزار شد.


به گزارش خبرنگار آنا؛ این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن مدیح امام جمعه بخش رودهن، طاهرخانی بخشدار رودهن، دکتر نقی شجاع رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رودهن، حجت‌الاسلام والمسلمین سراج مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، حنیفی شهردار رودهن و جمعی از مسئولین شهر و دانشگاه برگزار شد.


مدیح در این مراسم گفت: تنها انقلابی که در چند سال اخیر اتفاق افتاد و انگیزه دینی و عقیدتی داشت انقلاب اسلامی ایران است.


وی گفت: در زمانی که اساس تفکر شرق و غرب بر اسلام زدایی و از بین بردن مذهب بود، نهضت انقلاب اسلامی به نام اسلام و با پشتوانه عقیدتی، دینی و به رهبری حضرت امام خمینی (ره) شروع و با نام اسلام ادامه پیدا کرد و به پیروزی رسید و با هدف اسلامی راهش را دنبال کرد و هم اکنون با رهبری های مقام معظم رهبری در حال ادامه حیات، تثبیت و تحکیم هرچه بیشتر است.


مدیح ضمن اشاره به اینکه مهم ترین ویژگی انقلاب ما اسلامی بودن آن است گفت: انقلابی که در قرون اخیر بی سابقه بوده انقلاب
فکری، فرهنگی، اعتقادی و دینی جمهوری اسلامی ایران است.


دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است


در چهارمین روز دهه مبارک فجر،هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهربابک با امام جمعه شهرستان دیدار و گفتگو کردند.


به گزارش آنا، در این دیدار حجت الاسلام صادق ملکوتی رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد شهربابک با تبریک ایام دهه فجر گفت: در تقویم دهه فجر امروز به عنوان انقلاب اسلامی و تکریم خانواده نام گذاری شده است که زندگی حضرت امام خمینی (ره) سیره عملی در این خصوص است.


وی به ساعت فرهنگی در دانشگاه اشاره نمود وبیان داشت: ساعتی را در دانشگاه به ساعت فرهنگی اختصاص داده اند در این ساعت اساتید ودانشجویان در برنامه های فرهنگی شرکت می کنند.



سپس دکتر محمد محمودی رئیس واحد شهربابک با تبریک ایام الله دهه فجر اعلام کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه مسائل فرهنگی با سایر نهادها همکاری کرده و آماده همکاری بیشتر است.


وی از حمایت امام جمعه شهرستان از دانشگاه آزاد اسلامی تشکر کرد.


حجت الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان شهربابک هم اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است و حرکت در مسیر انقلاب همواره سرلوحه خط مشی های دانشگاه بوده است.


وی با اشاره به برنامه های ضد دینی دشمن افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های فرهنگی ،علمی وغیره در سطح شهرستان نمونه است وباید با فعالیت های فرهنگی تلاش دشمنان را در زمینه تهاجم فرهنگی خنثی کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته