دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1396 - 13:47

وزیر نفت نمایندگان مجلس را درباره روند استخدام فارغ‌التحصیلان دانشکده صنعت نفت قانع کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از قانع نشدن حاجی دلیگانی از پاسخ‌های وزیر نفت درباره روند استخدام نخبگان و فارغ التحصیلان دانشکده صنعت نفت، سؤال وی از وزیر را وارد ندانستند.
کد خبر : 170370

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در ادامه طرح سؤال نمایندگان از وزیر نفت در جلسه علنی امروز ـ یکشنبه ـ مجلس، جلیل مختار سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح سؤال حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: چرا وزارت نفت به تعهد خود در قبال استخدام نخبگان، دانشجویان رتبه "الف" فارغ التحصیل دانشکده صنعت نفت عمل نکردهاست؟


وی ادامه داد: وزارت نفت، به رغم وعده‌های قبلی دائر بر اخذ آزمون و طی مراحل مضبوط در سیر گزینش و استخدام متقاضیان، تاکنون نسبت به جذب آنان اقدامات نهایی منتهی به جذب را به عمل نیاورده و از وعده‌های نخستین خود به این جوانان مستعد خدمت تخلف نموده که علاوه بر جنبه های قابل پرسش و پیگیری، عملی اخلاقاً نکوهیده است. از سوی دیگر مرکز علمی – دانشگاهی با هزینه فراوان ایجاد کرده‌اید که با هدف آموزش نیروی متخصص مورد نیاز صنعت، فعالیت داشته و دارد و در این راستا نیز با بهره مندی از امکانات وزارت نفت، موفق بوده و در تربیت دانشجویانی که با عشق به خدمت به آن وارد می شوند کوشیده است اما زمانی که این عده به فارغ‌التحصیلی رسیده به رغم تمام وعده‌ها، با درهای بسته وزارتی که برای جذب و اشتغال در آن وعده داده است، مواجه می‌شوند. آنان جوانان نخبه‌ای هستند که به رغم کسب رتبه‌های برتر و اولویت اعلامی از سوی وزارت نفت برای جذب، از حق خود بازمانده‌اند و از ما به عنوان نماینده خود به حق نیز انتظار دارند.


استخدام قطعی دانشجویان بورسیه وزارت نفت غیرواقعی است


وزیر نفت نیز در پاسخ گفت: ارائه هرگونه تعهد و ابراز هرگونه وعده قطعی استخدام به دانشجویان بورسیه وزارت نفت را امری غیرواقعی دانست . وزارت نفت این عزیزان را در اولویت می‌داند اما در امر استخدام، با توجه به این که علاوه بر دانشکده نفت، فارغ التحصیلان چندین دانشگاه بالادستی وزارت نفت نیز وجود دارند که در همین زمینه‌های تخصصی به تربیت دانشجو می پردازند، نمی‌تواند بی تفاوت باشد و اصولا امر گزینش و تأمین منابع انسانی در وزارت نفت تابع مقررات عمومی و خاص وزارت نفت است و بنا نیست که از آن تخلفی صورت پذیرد. وزیر نفت شرایط مراکز دانشگاهی غیر از دانشکده نفت را نیز خوب و مطلوب دانست و به عنوان مخاطب سوال، در مورد دانشجویان فارغ التحصیل نفت از جذب شماری از آنان و در جریان بودن پرونده‌های گزینشی سایر واجدان شرایط خبر داد.


زنگنه با اشاره به اینکه البته مقرر است تا در چارچوب مجوزهای صادره این امر صورت پذیرد و خواسته‌های آنان محقق شود، گفت: مجوز جذب نیز محدود بوده و اختیار صدور این چنین مجوزهایی و نیز افزایش آن‌ها با سازمان امور اداری و استخدامی است و البته سعی ما برای افزایش سهمیه به میزان قابل توجهی است تا در یک زمان بندی مشخص، مشکلات متقاضیان عزیزی که در نوبت یا اولویت می باشند، به تدریج و طی یک زمان بندی و البته در حد توان و ظرفیت، سهمیه و مجوزهای قانونی حل شود.


اقناع نمایندگان از پاسخ وزیر


در پایان، نمایندگان از پاسخ‌های زنگنه با 83رأی موافق، 98رأی مخالف و 6رأی ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر در صحن قانع شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته