دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1394 - 15:27
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خبر داد

افزایش ۱۲ درصدی تفکیک زباله از مبداء در تهران/ روزانه 85 تن پسماند بهداشتی و درمانی در تهران تولید می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از افزایش ۱۲ درصدی تفکیک از مبداء از زمان آغار فعالیت کمپین آسمان آبی و زمین پاک در پایتخت خبر داد و افزود: روزانه حدود ۸۵ تن پسماندهای بهداشتی و درمانی تولید و جمع‌آوری می‌شود.
کد خبر : 17036

به گزارش گروه اجتماعی آنا، حسین جعفری با بیان اینکه از زمان تشکیل کمپین «آسمان آبی و زمین پاک»، تفکیک پسماند از مبداء ۱۲ درصد افزایش داشته است، افزود: نشان دادن اهمیت مسئولیت‌پذیری اجتماعی در کنار سازمان‌ها از جمله دستاوردهای این سازمان بوده است.


وی با اشاره به پیوستگی عملکردهای اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار در یک جامعه، بالا بودن میزان کمی و کیفی هر یک از این سه نوع عملکرد در کنار و به موازات یکدیگر از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما متاسفانه در دنیای امروز مسائل سیاسی و اقتصادی، محیط زیست بشری را تا حد زیادی تحت الشعاع خود قرار داده، به طوری که در مواردی محیط زیست پس از سیاست و اقتصاد در اولویت‌های بعدی جای گرفته است.


جعفری با اشاره به اینکه مسئولان دریافته‌اند که نمی‌توان حفاظت از محیط‌زیست را تجملی دانست و در اولویت‌های دست چندمی قرار داد، افزود: آن‌ها دریافته‌اند که نمی‌توان مسئولیت مبارزه برای حفظ محیط زیست را صرفاً بر دوش یک سازمان یا ترکیبی از چند نهاد دولتی قرار داد؛ بلکه باید با آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، شهروندان به سمت حفظ محیط زیست ترغیب شوند.


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه افزایش جمعیت و رشد مصرف‌گرایی امروزه مدیریت پسماند‌ها را با پیچیدگی‌هایی مواجه کرده است، افزود: روزانه در شهر تهران در حدود ۵۵۰۰ تن پسماند خانگی و ۱۵۰۰ تن پسماند لجن و سرشاخه، بیش از ۴۰ هزار تن پسماندهای ساختمانی و عمرانی و حدود ۸۵ تن پسماندهای بهداشتی و درمانی تولید و جمع‌آوری می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته