دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1396 - 16:31

اخبار دانشگاه؛ از دیدار نوروزی با امام جمعه تا برپایی جشن‌های میلاد

دکتر جعفر سعیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور و جمعی از معاونان و مسئولان این دانشگاه به مناسبت سال جدید با حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه نیشابور دیدار کردند.
کد خبر : 170343

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور در این دیدار از حمایت‌ها و راهنمایی‌های امام جمعه از دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور تشکر کرد.


امام جمعه نیشابور هم با بیان اینکه پرورش قشر جوانان و دانشجویان به عهده آموزش عالی است، تاکید کرد که باید به لحاظ فرهنگی و تربیتی توجه بیشتری به قشر جوان کرد.


یعقوبی ابراز امیدواری کرد که در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی تولید-اشتغال نامگذاری شده است بتوانیم بهره برداری مفید و کاملی از این سال داشته باشیم.


اسکان نوروزی


مدیر اداری و مسئول ستاد اسکان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد از اسکان 193 نفر از استادان، کارکنان، دانشجویان و خانواده‌های آنان در ایام عید خبر داد.


مهدی حسن‌زاده گفت: «واحد لامرد هرساله میزبان جمع از دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در طول سال است که در ایام عید به دلیل تعطیلات سالیانه افزایش می‌یابد.»


وی افزود: «باتوجه به نزدیکی این دانشگاه به دریای خلیج فارس و قرار گرفتن شهرستان لامرد در بین استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان، مسافرانی که قصد عزیمت به استان‌های همجوار را دارند از این محل جغرافیایی عبور می‌کنند و از همین لحاظ هرساله شاهد استقبال میهمانان زیادی در ایام عید هستیم».


حسن‌زاده درباره اسکان میهمانان نوروزی اظهار کرد: «با تاکید رئیس واحد لامرد مبنی بر استفاده از همه ظرفیت دانشگاه برای آسایش و راحتی میهمانان نوروزی، استادسرا و خوابگاه دانشجویی واحد به وسایل و لوازم سرمایشی و گرمایشی مورد نیاز تجهیز شد که بیش از 193 نفر از آن استفاده کردند.»


سالگرد شهید مدافع حرم


اعضای هیات رئیسه، جمعی از اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده در مراسم سالگرد شهید مدافع حرم در مسجد جامع شهرستان آباده حضور یافتند و با عرض تسلیت از خانواده وی دلجویی کردند.


شهید حمید قاسم پور دانشجوی رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده که به صورت داوطلبانه در دفاع از حرم عمه سادات حضرت زینب (س) به سوریه اعزام شده بود، تاریخ 13 فروردین سال 1395 به فیض بزرگ شهادت نایل آمد.



افتخارآفرینی دانش آموزان سما


دانش آموزان دختر متوسطه دوره دوم سما خمینی شهر در دهمین المپیاد علمی بین المللی پایا زیست و شیمی در مرحله شهرستان موفق به راهیابی به المپیاد استانی شدند.


جشن ولادت


میلاد سراسر نور و رحمت اولین و زیباترین ستاره آسمان امامت و ولایت مولی الموحدین امیرالمومنین امام علی (ع) در مراسمی با حضور هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی گناباد در محل مسجد این واحد دانشگاهی و همزمان با جلسه هفتگی قرائت قرآن کارمندان گرامی داشته شد.


مدیر گروه معارف اسلامی واحد گناباد با تبریک ماه رجب و فضیلت و اعمال این ماه گفت: «ماه های رجب، شعبان و رمضان شرافت زیادی دارند و در فضیلت این ماه ها روایات بسیاری وارد شده است. آنچنان که گفته شده است ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمی‏رسد و یا اینکه روایت است: که حضرت رسول اکرم ( ص) فرموده اند که: ماه رجب ماه استغفار امت من است پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است.»


حجت الاسلام تقوی با توجه به ولادت امیرالمومنین علی(ع)، افزود: در محضر قرآن کریم به استقبال از ولادت با سعادت مولود کعبه می رویم. در برابر مذاهب اهل سنت، شیعه مفتخر است که در راس این تفکر، مولی الموحدین قرار دارد.


مدیر گروه معارف اسلامی واحد گناباد از خصوصیات و ویژگی های آن امام همام گفت و افزود: امام علی(ع) بعد از پیامبر اسلام (ص) دومین شخصیت جهان اسلام است که از ویژگی هایی برخوردار است. بیان همه آنها نیاز به تدوین کتاب ها دارد و لذا در این جا تنها به برخی از فضایل و یژگی های حضرتش بسنده می‌کنم.


تقوی بیان کرد: امام علی(ع) راه خود را که راه حق و عدالت و همان راه راست است مشخص کرده اند، بنابراین ما که مذهبمان مذهب آسمانی و نماد مذهب حق است باید موظب باشیم که در جاده و خط امیرالمومنین علی(ع) مصصم و استوار قدم برداریم تا ان‌شاءالله امانت به دست ولی عصر امام زمان (عج) برسد.


مراسم میلاد امام جواد (ع)


به همت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه به مناسبت میلاد با سعادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام محمد تقی(ع) مراسمی با حضور دکتر داریوش خادمی شورمستی سرپرست واحد، استادان، کارکنان و دانشجویان در نمازخانه امام علی (ع) دانشگاه برگزار شد.


حجت الاسلام رضانژاد مدیر فرهنگی واحد سوادکوه با بیان خصوصیات اخلاقی و رفتاری حضرت امام محمد تقی (ع) گفت: یکی از صفات بارز آن امام همام جوادالائمه است که خداوند به خاطر جود و بخششی که ائمه درخواست کردند امام جواد (ع) را برای تداوم ولایت به امام رضا (ع) عطا کرد.


وی برخی از صفات حسنه و ویژگی های امام جواد (ع) از کرامات تا سخاوت وی را نام برد.


اهم برنامه های معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد سوادکوه


اولین نشست شورای فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه در سال جدید با حضور دکتر خادمی سرپرست واحد و همه اعضا در دفتر رئیس واحد برگزار شد.


دکتر عباسعلی طالبی معاون دانشجویی و فرهنگی این واحد دانشگاهی اهم مصوبات این شورا را حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان در مراسم اعتکاف و مساعدت دانشگاه درباره تامین هزینه‌ها، برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر با قدردانی از هم نام‌های آن حضرت، اردوی سیاحتی و زیارتی ویژه کارکنان و استادان به مناسبت روز مرد و زن، مراسم وفات حضرت زینب (س) در دانشگاه، مراسم تجلیل از مقام استاد با حضور خانواده استادان به همراه برنامه های متنوع فرهنگی و هنری، ایجاد پاتوق فرهنگی در طبقه همکف ساختمان آموزشی، تدوین نشریه الکترونیکی ندای قرآن و هویت، مسابقه شفاهی قرآن و عترت و معرفی راه یافتگان به مسابقات استانی، نصب بنر منشور فرهنگی در محوطه دانشگاه_ حضور در مراسم اولین سالگرد شهید مدافع حرم شهید حسین مشتاقی (دانشجوی واحد سوادکوه) در شهرستان نکا اعلام کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته