دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اتاق اصناف در جمع نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد:

اقتصاد بدون محوریت مردم به رشد پایدار نمی‌رسد

رئیس اتاق اصناف گفت: تا زمانی که مردم در اقتصاد محور قرار نگیرند و کارآفرین و بنگاه‌داری بخش‌خصوصی در اولویت کلان اقتصادی نباشد، دستیابی به رشد اقتصادی باثبات غیرممکن می‌شود.
کد خبر : 170328

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف در نخستین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به سخنان رهبری درخصوص اهمیت تولید گفت: طبق نگاه 9 ساله رهبری، شعار هر ساله در جهت تولید ملی و حفاظت از سرمایه و کار ایرانی بیان شده که شاه‌بیت سخنان رهبر در سال 92 و 93 بود که کشور را در یک جنگ اقتصادی ترسیم کردند.


وی ادامه داد: باید خود را قاضی کنیم که تا چه مقدار شرایط این جنگ اقتصادی را برای اقتصاد و عوامل چه خصوصی و چه دولتی آن فراهم کردیم، باید دید که قوانین و مقررات را تا چه حدودی برای سهولت تولید تسهیل کردیم و باید اقدامات را مورد ارزیابی قرار دهیم که آیا به توفیق دست یافته‌ایم؛ باید قبول کنیم در شرایط سخت اقتصادی و تحریمی که دشمنان ما به ما تحمیل کردند، توفیقات به شکل مطلوب بود، اما جایگاه واقعی اقتصاد ما در این نقطه نیست.


وی افزود: باید قوای سه‌گانه به همراه اتاق‌ها، شرایطی را فراهم کنند تا اقتصاد در محوریت مردم قرار بگیرد، زیرا هیچ‌گاه بدون بها دادن و حمایت از کارآفرین و بنگاه‌داران، رشد اقتصادی محقق نمی‌شود که متاسفانه این صدا به گوش هیچ فردی نرسیده و حتی دایره کار اتاق‌ها نیز محدود‌تر شده است.


وی با اشاره به فساد موجود در کشور نیز خاطرنشان کرد: فساد اداری در بدنه‌های دولتی بیداد می‌کند که اصلاح آن دست بخش‌خصوصی کشور نیست زیرا هیچ‌گاه این بخش‌ها در سیاست‌گذاری‌ها شریک نبوده و مورد دخالت از سوی تصمیم‌گیران داده نمی‌شود.


وی همچنین گفت: باید از زحمات دولت تقدیر کرد اما نباید اجازه داد که بعضی افراد داخلی و خارجی باعث دلسرد کردن تولیدکنندگان و مردم شوند. همچنین دولت هیچ‌گاه نباید فراموش کند که تولید تنها باعث اشتغال‌زایی نمی‌شود و این بخش خدمات است که مغفول مانده و شغل‌‌های فراوانی بدون در نظر گرفتن این بخش به فراموشی سپرده شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته