دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1396 - 11:59
صحبت‌های وزنه‌برداران نوجوان بعد از مسابقات آسیایی

قیصریه: شرمنده برخواه شدیم/ مویدی: به زودی جبران می‌کنم/ طاهری:باید جواب زحمات برخواه را با مدال می‌دادیم

وزنه برداران نوجوان تیم ملی بعد از مسابقات آسیایی از کسب نتایج خودشان ناراضی بودند و اعلام کردند که نتوانستند با کسب مدال جواب زحمات سرمربی تیم را بدهند.
کد خبر : 170317

به گزارش گروه ورزشی آنا از فدراسیون وزنه‌برداری، افشین طاهری وزنه‌بردار دسته 77 کیلوگرم تیم ملی نوجوانان یک روز متفاوت را پشت سر گذاشت. او که یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال نقره و برنز یک ضرب بود، نتوانست این عنوان را به دست آورد تا در نهایت به مقام هفتمی این رقابت‌ها بسنده کند.


وی در این مورد گفت: «در کل خدا را شکر می‌کنم؛ تمرین‌های خوبی را انجام داده بودم و فکر و ذهنم هم آماده بود. من برای نقره و برنز یک ضرب روی تخته رفته بودم؛ قبلا در تمرینات 141 را زده بودم اگر این بار هم این کار را انجام می‌دادم مدال نقره‌ام قطعی بود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.»


طاهری ادامه داد: «شرایط مسابقه نزدیک بود و همه وزنه‌برداران پا به پای هم پیش می‌رفتند. واقعا شرایط سنگین بود، من فقط یک چیز را بگویم که شرمنده برخواه شدم. او زحمات زیادی برای من کشیده است و حقش بود که جواب زحمات او را با مدال بدهم.»


وی در پایان گفت: «انتظار برخواه از ما بیشتر بود. شرمنده او، مردم و مربیانم در اهواز شدم و نتوانستم جواب زحمات او را بدهم. امیدوارم در مسابقات آسیایی جبران کنم، اما مسابقات جهانی کجا و آسیایی کجا؟»


قیصریه: برخواه برای ما پدری کرد، شرمنده‌اش شدیم


احسان قیصریه نخستین وزنه‌بردار نوجوانی بود که در مسابقات جهانی روی تخته رفت. او که برای نخستین بار در این مسابقات شرکت کرده بود به عنوان نوزدهم دست یافت. با این حال آینده خوبی دارد و شکی نیست که او روزهای خوبی را در سال‌های بعد تجربه خواهد کرد.


خودش درباره این رقابت‌ها می‌گوید: سطح مسابقات خیلی بالاتر از سال گذشته بود. وزنه‌هایی که در یک ضرب زدم را خطا اعلام کردند که به نظر من خطا نبود. در دو ضرب هم در حرکت اول 128 کیلوگرم را موفق نبودم، اما در حرکت دوم این وزنه را مهار کردم. برای حرکت سوم هم وزنه 136 کیلوگرمی را انتخاب کردند. قبلا در تمرین این وزنه را زده بودم، اما در مسابقات نشد. حتی قیچی هم زدم، اما داوران طول کشید تا اعلام کنند که وزنه را پایین بیاندازم.


وی ادامه داد: آرنجم خیلی درد می‌کرد و به همین دلیل وزنه از روی دستانم افتاد. این ناکامی را در سال‌های بعد و در مسابقات بعد جبران می‌کنم. از برخواه که 2 سال برای من زحمت کشیده بود تشکر می‌کنم. نتوانستم جواب زحمات او را بدهم. او برای ما در اردو پدری کرد و مثل بچه‌های خودش بودیم. از پدر و مادرم عذرخواهی می‌کنم. در سخت‌ترین شرایط مالی من را حمایت کردند. از مربی خودم حسین الله وردی هم عذرخواهی می‌کنم که از کودکی همیشه پشت من بوده است.


مویدی: به زودی جبران می‌کنم


محمد مویدی هم یکی دیگر از آن وزنه برداران نوجوان است که آینده درخشانی دارد. هرچند که او در آوردگاه جهانی به رتبه های بالاتر بهتر از هشتمی دست پیدا نکرد اما خودش امید زیادی به آینده دارد.«من برای مدال دو ضرب رفته بودم اما نشد.یک ضرب هم وزنه هایی که در تمرین زده بودم را اینجا هم زدم اما واقعا نشد.»


او این را گفت و ادامه داد:«یک سال و نیم دو سال زحمت کشیده بودیم.برخواه هم تلاش زیادی کرده بود تا ما در این مسابقات مدال بگیریم.بهانه نمی آورم اما سطح مسابقات واقعا بالا بود.»
مویدی این را گفت و ادامه داد:«از همه کسانی که نقشی در فدراسیون وزنه برداری دارند تشکر می کنم.برخواه،مرادی و همه کسانی که برای من زحمت کشیدند. امیدوارم در اردوهای بعد به من اعتماد شود تا جبران همه زحمات را بکنم.من از مربیانم در رده های مختلف تشکر می کنم و شک نداشته باشید که روزی جواب همه زحمات آنها را می دهم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته