دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1396 - 13:28

عملیات جدید در خاورمیانه

منابع سیاسی اردن اعلام کردند که این کشور به همراه آمریکا و بریتانیا به زودی عملیاتی را علیه گروه‌های تروریستی در مرزهای شمالی این کشور با سوریه آغاز خواهند کرد.
کد خبر : 170316

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات، منابع سیاسی اردن گفتند عملیات آمریکا، اردن و بریتانیا علیه گروه‌های تروریستی فعال در مرزهای شمالی با سوریه به ویژه گروه ارتش خالد بن ولید، از گروه‌های حامی داعش در آستانه آغاز شدن است.


این عملیات در سایه رصد مداوم تحرکات گروه‌های افراط‌گرا در حدود 20 کیلومتری منطقه رقبان در مرز سوریه با اردن انجام می‌شود. این گزارش مدعی است که هم‌زمان سپاه پاسداران ایران در مسافت 70 کیلومتری مرزها متمرکز شده است.


منابع سیاسی در گفت‌وگو با الحیات این عملیات را به سفر هفته گذشته ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا به امان و دیدارش با فرماندهی عملیات ویژه اردن و همچنین دیدار عبدالله دوم، پادشاه اردن با مقام‌های دولت آمریکا مرتبط می‌دانند. دیداری که در آن جزئیات هماهنگی امنیتی مشترک در این زمینه بررسی شد و سپس در کنفرانس خبری پادشاه اردن با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا جلوه‌گر شد.


این منابع می‌گویند انجام عملیات نظامی اردن در داخل خاک سوریه یا در مناطق مرزی بعد از رصد و تعیین اهداف، در دست بررسی جدی است. در این زمینه موضوع حضور نیروهای نظامی اردن در سوریه تنها برای اجرای عملیات بررسی می‌شود.


عبدالله دوم پیشتر در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست در پاسخ به سوالی درباره باز پس گرفتن رقه از داعش گفته بود تروریست‌ها با توجه به اوضاع سوریه مجبور به رفتن به جنوب این کشور خواهند شد و این چالشی برای ما است اما ما با هماهنگی آمریکا و بریتانیا آماده مقابله با تروریست‌ها هستیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته