دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1394 - 14:51
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران خبر داد

طرح زوج و فرد راهکاری مقطعی است نه منطقی

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه تداوم اجرای طرح زوج و فرد به عنوان راه‌حلی برای کاهش آلودگی هوا، راهکاری مقطعی است نه منطقی، گفت: باید طرحی جامع جایگزین این طرح شود.
کد خبر : 17027

به گزارش گروه اجتماعی آنا، اقبال شاکری با بیان این مطلب افزود: خودرو‌ها نه بر اساس شماره پلاک که بر مبنای میزان آلودگی باید شناسایی و گروه‌بندی و خودروهای آلاینده‌ در صورت ورود و تردد در محدوده طرح ترافیک، موظف به پرداخت عوارض آلایندگی خودرو شوند.


وی با تأکید بر اینکه اجرای طرح کنترل آلایندگی خودرو‌ها، ضمن کاهش آلودگی هوا می‌تواند حجم قابل توجهی از ترافیک و شلوغی خیابان‌ها نیز بکاهد، افزود: به منظور شناسایی خودروهای آلاینده، معیار‌ها و ملاک‌هایی همچون سال تولید، مدل، استانداردهای کیفی و مشخصات فنی خودرو، مدنظر قرار می‌گیرد و یکی از الزامات و اقتضائات این طرح، دریافت برگه معاینه فنی خودرو است.


این عضو شورای شهر چهارم با اشاره به اینکه طرح کنترل آلایندگی خودرو‌ها، علاوه بر وسایل نقلیه سبک، وسایل نقلیه سنگین را نیز در بر می‌گیرد، تأکید کرد: حتی اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها نیز در قالب این طرح پایش خواهند شد و بنابراین، تمام رانندگانی که در سطح شهر تردد می‌کنند، باید نسبت به دریافت برگه معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.


رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران همچنین با بیان اینکه بدون تردید این طرح در کاهش آلودگی هوا و ارتقاء و بهبود کیفیت هوای تهران بسیار مؤثر خواهد بود، یادآور شد: البته به این منظور پروژه‌هایی از جمله راه‌اندازی خطوط و ایستگاه‌های جدید مترو، توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و ورود اتوبوس‌های جدید دوکابین به ناوگان اتوبوسرانی و نیز جایگزین کردن اتوبوس‌های برقی به جای اتوبوس‌های گازوییلی نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته