دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1394 - 14:52
در دیدار با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار

لاریجانی: حرکت قوه مقننه در جهت ارتقای بازار سرمایه است

رئیس مجلس شورای اسلامی، نقش قوه مقننه را در بازار سرمایه کشور، حمایتی توصیف کرد و گفت: مصوبات اخیر مجلس از جمله لایحه رفع موانع تولید و مصوبه الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ظرفیت‌های قابل توجهی برای رشد و توسعه هر چه بیشتر بازار سرمایه فراهم می‌کند.
کد خبر : 17023

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با حضور در مجلس شورای اسلامی با علی لاریجانی رئیس مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد.


در این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی، نقش قوه مقننه را در بازار سرمایه کشور، حمایتی توصیف و با اشاره به روندهای تصویب قوانین مربوط به این حوزه، مصوبات مجلس را در طرح‌ها و لوایح اخیر از جمله لایحه رفع موانع تولید و همچنین مصوبه الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را دارای ظرفیت‌های قابل توجهی برای رشد و توسعه هرچه بیشتر این بازار ارزیابی کرد و حمایت قوه مقننه در جهت ارتقا و رونق بازار سرمایه را اولویت‌دار دانست.


در ادامه این دیدار فطانت نیز با ارائه گزارشی از وضع بازار سرمایه، مهمترین چالش‌های بازار سرمایه را تشریح کرد.


رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مشکلات، ابهامات و موانع موجود بر سر راه صنایع مهم از جمله پالایشگاهی، سیمان، فولاد، سنگ آهن، پتروشیمی، بانک و خودرو را عامل مؤثری در نوسانات اخیر شاخص بورس برشمرد و تلاش برای رفع این موانع را زمینه‌ساز ایجاد رونق در بازار سرمایه کشور توصیف کرد.


فطانت در ادامه تأثیر حمایت‌های مجلس شورای اسلامی از مازاد سرمایه و تداوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های قوه مقننه را در رفع مشکلات صنایع بزرگ بورسی با اهمیت شمرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته