دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1394 - 14:10
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

اراده دولت کاهش تفاوت‌‌های نگران کننده آموزش‌وپرورش با سایر دستگاه‌هاست

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه اراده دولت کاهش تفاوت‌های نگران کننده آموزش وپرورش با سایردستگاه‌ها است، گفت: درحال حاضر آموزش و پرورش نیاز به احساس مسئولیت مضاعف دارد، شغل معلمی بالاترین جایگاه اجتماعی را در سایر مشاغل دارد.
کد خبر : 17020

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، علی باقرزاده در آئین تجلیل از معلمان نمونه استان البرز ضمن گرامیداشت یاد وخاطره معلم شهید استاد مطهری و شهیدان رجایی و باهنر وعرض تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: از بزرگی معلم همین بس که نیاز به معلم یک امر فطری و ذاتی است. خدا انسان را به گونه ای خلق کرده که همواره نیاز به معلم دارد و با خلق حضرت آدم نیز خداوند خود معلمی همه موجودات را عهده دار شد.


رئیس سازمان سوادآموزی گفت: در 300سال گذشته در دنیا هیچ کشوری مسیر پیشرفت را بدون تربیت معلم و آموزش و پرورش طی نکرده است و برندگان جایزه نوبل معتقدند اگر کشوری به پیشرفت و رونق اقتصادی دست یابد باید آموزش و پرورش را رونق دهد. امنیت بدون آموزش و پرورش محقق نمی‌شود از نظر اقتصادی پرسودترین صنعت سرمایه گذاری در آموزش و پرورش است و هر که این مسیر را طی کرد به موفقیت رسیده است.


وی تصریح کرد: بعد از انقلاب پیشرفت‌های زیادی انجام شد و باید اذعان کنیم که آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که قلمرو خدمت رسانی‌اش در سراسر کشور گسترده شده و محصول آن موفقیت‌های علمی در المپیادهای علمی است که ما جایگاه پنجم دنیا را داریم و این نشانگر اثربخشی آموزش و پرورش است. اگر ایران در تولید علم پیشرفت کرده، ریشه‌ آن در مدارس و کلاس‌هاست، اصل نهال علمی کشور در آموزش و پرورش پرورش به بار می‌نشیند.


باقرزاده ادامه داد: درحال حاضر آموزش و پرورش نیاز به احساس مسئولیت مضاعف دارد، شغل معلمی بالاترین جایگاه اجتماعی را در سایر مشاغل دارد، دولت تدبیر و امید بر این باور است که برای اجرای برنامه‌هایش باید فاصله‌ها را کم کند و آموزش و پرورش ارتقا یابد.


وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا از تمام فرصت‌ها برای کاهش این فاصله استفاده کنیم و تفاوت‌های نگران کننده آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها کاسته شود. دولت و وزیر آموزش و پرورش با اعتقاد تمام به تکریم معلم به صورت عام، منزلت و معیشت معلم را به صورت خاص پیگیری می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته