دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1396 - 09:23

مسکن مهر؛ پرونده مفتوح

گرچه دولت وعده کرده که پرونده مسکن مهر در سال 96 بسته می‌شود، اما با این حال واحدهای مسکن‌مهر باقی مانده در دست تعاونی‌ها و واحدهای مسکونی بدون متقاضی همچنان بلاتکلیف‌اند.
کد خبر : 170149

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، تعداد کل واحدهای مسکن مهر در ابتدای طرح نزدیک به دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بود که ۸۰ هزار واحد آن به دلیل دریافت نکردن تسهیلات از دایره مسکن مهر کشور خارج و روند ساخت‌وساز آن‌ها متوقف شد. بر این اساس 2 میلیون و 220 هزار واحد مسکن در سراسر کشور باقی ماند تا به صورت تعاونی‌ها و قراردادهای سه جانبه ساخته شوند.


از طرفی مسکن مهر امسال وارد فاز 10 ساله خود شده اما هنوز پرونده آن بسته نشده است. هرچند تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده در دولت یازدهم قابل توجه است، اما با این حال به نظر می‌رسد تعیین تکلیف واحدهای ساخته شده فاقد متقاضی و یا در دست تعاونی‌ها کمی دشوار باشد؛ واحدهایی که اعتباراتی را برای ساخت به خود اختصاص داده‌اند اما اکنون تقاضایی برای خریدشان نیست.


انصراف مردم از خرید 12 هزار واحد مسکن مهر


تنها در تهران یک هزار و 200 واحد مسکن مهر بدون متقاضی وجود دارد که بیش‌تر آنها در فیروزکوه، صفادشت و شهرستان ملارد هستند. این درحالی است که تعداد واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی در دیگر شهرها هم قابل ملاحظه است و تنها مسکن‌های مهر بدون متقاضی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت به 12 هزار واحد مسکونی می‌رسد.


رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه ساخت 347 هزار واحد مسکن مهر در تعهد این بنیاد بوده است، می‌گوید: مردم از خرید 12 هزار واحد از این مسکن‌های مهر انصراف دادند.


علیرضا تابش با بیان اینکه مصمم به تکمیل واحدهای مسکن‌مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت هستیم، افزود: تا کنون ساخت 313 هزار واحد به اتمام رسیده است و حدود 8 هزار و 400 واحد هم بدون متقاضی هستند.


وی تصریح کرد: همچنین 13 هزار و 520 واحد هم دارای پیشرفت فیزیکی بالای 75 درصد هستند که مصممیم در نیمه ابتدایی امسال این واحدها را تکمیل کرده و در اختیار مردم قرار دهیم.


به گفته تابش، از 880 شهر ساخت مسکن مهر، 560 عدد به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته