دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1394 - 14:20

جنایت تروریست‌ها علیه زنان؛ از ازدواج اجباری تا خرید و فروش به عنوان کنیز

«زینب بانگورا» نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد: گروه‌های تروریستی در سوریه جنایات زیادی علیه زنان انجام می‌دهند که ازدواج اجباری و خرید و فروش آنان به عنوان کنیز از آن جمله است.
کد خبر : 17011

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا ، پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد به نقل از بانگورا که در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر این سازمان در نیویورک سخن می‌گفت، گزارش کرد: شماری از این دختران به طور اجباری وادار به ازدواج موقت یا زودهنگام شده‌اند تا به اصطلاح در جهاد شرکت داشته باشند.


وی افزود: برخی از این دختران در بازار رتبه‌بندی و برای توزیع در میان سرکردگان و عناصر داعش به «رقه»، «موصل» یا اماکن دیگر منتقل می‌شوند.


به گزارش دفتر سازمان ملل متحد در تهران، بانگورا ادامه داد: زنان در سوریه و عراق در معرض این اقدام تروریستی و برنامه‌ریزی شده قرار دارند و زنان ایزدی عراق بیش از همه با این اقدام‌های جنایتکارانه مواجه هستند.


گزارش سالانه دفتر بانگورا منتشره در ماه آوریل ۲۰۱۵ حاکی است، سازمان‌های تروریستی مانند داعش و «جبهه النصره» در سوریه و عراق و «بوکو حرام» در «نیجریه» از خشونت جنسی به عنوان تاکتیکی برای ایجاد رعب در میان غیر نظامیان استفاده می‌کنند.


در این گزارش آمده است: این نوع خشونت بخشی از استراتژی داعش به منظور ایجاد وحشت و سرکوب اقلیت‌های دینی و قومی و نابودسازی جمعیت‌هایی است که با ایدیولوژی آنان مخالف‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته