دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1396 - 13:13

نجفی: همایش دیدبان اعتدال برای بررسی ابعاد شخصیتی آیت‌الله هاشمی برگزار می‌شود

مسئول برگزاری همایش دیده بان اعتدال؛ یادواره تبیین راه و اندیشه های آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: تصمیم گرفته شد تا قدری علمی تر به شخصیت و آرای آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخته شود.برگزار کننده این همایش حزب کارگزاران نیست و عده‌ای که ارادت خاص به ایشان داشتند مسئول برگزاری این همایش شده اند.
کد خبر : 170041

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محمدعلی نجفی، در نشست خبری همایش دیدبان اعتدال که به منظور تبیین راه و اندیشه های آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار می شود، گفت: جایگاه و نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی بر همگان روشن است. ایشان در طول تاریخ نقشی مستمر بر عهده داشتند. هم ما و هم آیندگان به تبیین اندیشه و راه ایشان نیاز دارند.


وی ادامه داد: یکی از ویژگی های شخصیتی مردان بزرگ این است که هر چه تاریخ از آنها فاصله می گیرد ابعاد شخصیتی شان نسبت به گذشته هویداتر می شود. قطعا همین اتفاق برای هاشمی نیز افتاده است؛ چرا که ایشان هم در شکل گیری انقلاب، حفظ آن و هم در ادامه راه آن تلاشی بی بدیل انجام داده اند.


عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با تاکید بر ضرورت توجه به وجوه علمی شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در کنار وجه سیاسی ایشان تصریح کرد: چون وجه سیاسی شخصیت آیت الله هاشمی بسیار قوی بود بر سایر وجوه شخصیتی ایشان تاثیر گذاشته است. این در حالی است که ایشان یک فقیه بلند مرتبه و آشنا به مسائل روز دنیا نیز بوده اند.


وی در همین راستا افزود: با توجه به اینکه وجوه شخصیتی ایشان ابعاد مختلفی را در برمی گیرد تصمیم گرفته شد تا قدری علمی تر به شخصیت و آرای آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخته شود و آنها را مورد بررسی قرار دهیم. درست است که در یک همایش نمی شود به همه این ابعاد پاسخ داد، اما امیدواریم که در فواصل مشخص همایش های دیگری نیز در همین منظور برگزار شود.


دبیر همایش دیده‌بان اعتدال با بیان اینکه امید داریم تا همایش مذکور نقطه آغازین پرداخت به آرا و اندیشه های آیت الله هاشمی رفسنجانی باشد گفت: قصد داشتیم تا جهت عدم تداخل با برنامه های سیاسی و انتخاباتی این همایش را پیش از سال نو برگزار کنیم، اما با توجه به مشکلاتی که در حوزه برگزاری برای ما پیش آمد همایش به روز پنجشنبه 24 فروردین ماه موکول شد.


وی افزود: سخنران افتتاحیه در پنل اول سیدحسن خمینی و سخنران اختتامیه در پنل دوم اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری خواهد بود. در هر پنل هم دو سخنران دیگر به پرسش‌ها، پاسخ می دهند. در کنار این سخنرانی ها نمایشگاه کوچکی از آثار آیت الله نیز به نمایش در خواهد آمد و همچنین ویژه نامه ای از منتشرات رسانه های مکتوب پس از رحلت ایشان در دسترس حاضرین قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که ویژه نامه ای به نام سازندگی نیز در مورد ایشان جمع آوری شده است.


نجفی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا که آیا حزب کارگزاران برگزار کننده این همایش است گفت: ما قصد نداشتیم که یک گروه خاص تنها برگزار کننده همایش دیده بان اعتدال باشد، بنابراین همایش را تحت عنوان یاران هاشمی برگزار کردیم و عده‌ای که ارادت خاص به ایشان داشتند مسئول برگزاری این همایش شده اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته