دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1396 - 10:19
رئیس انجمن کاریابی‌های تهران خواستار شد:

حمایت دولت از واحدهای صنعتی در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال

رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های استان تهران درباره نامگذاری سال 96 و وضع بازار کار در سال جاری گفت: انتظار داریم با توجه به سیاست کلان مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جدید به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، دولت هم از واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت کند.
کد خبر : 169935

داوود عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه بازار کار رابطه مستقیمی با فعالیت شرکت‌ها و واحدهای صنعتی دارد، افزود: اکنون با توجه به اینکه در ابتدای سال قرار داریم، وضع فرصت‌های شغلی بد نیست اما یکی از عمده‌ترین مشکلات کنونی برای معرفی کارجویان به بازار کار، متناسب نبودن انتظارات کارفرما و نیروی کار است.


وی تصریح کرد:‌ با توجه به شرایط اقتصادی اکنون کارفرما تمایل دارد تا حداقل میزان دستمزد را به نیروی کار خود اختصاص دهد اما از آنجا که بیش‌ترین جویندگان کار دانش‌آموخته‌های دانشگاهی هستند بنابراین عموما کم‌تر تحصیل‌کرده‌ای حاضر به تصدی شغل با حداقل دستمزد می‌شود.


عسگری عنوان کرد: اکنون بیش‌تر فرصت‌های شغلی بازار کار کشور برای افراد در سطح تحصیلات دیپلم است و این افراد راحت‌تر جذب بازار می‌شوند.


رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های استان تهران درباره وضعیت بازار کار در سال 95 هم بیان کرد: نمی‌توان گفت که سال گذشته بازار کار مناسبی را شاهد بودیم چرا که مشکلات عدیده‌ای در مسیر اشتغال کارجویان وجود داشت اما با توجه به اولویت قرار دادن اشتغال در نامگذاری سال جدید امیدواریم وضعیت بازار کار هم رو به بهبود برود.


وی اظهار کرد: دولت باید راهکارهای مناسبی را برای حمایت از تولیدکننده ایرانی ارایه کند که یکی از آنها می‌تواند بحث حمایتی در غالب تسهیلات بانکی باشد اما نباید تنها به همین امر بسنده کرد.


بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران نرخ بیکاری عمومی کشور در سال 95 معادل 12.4 درصد گزارش شده است که این آمار در سال 94 بالغ بر 11 درصد بود.


همچنین در پاییز سال گذشته تعداد استان‌های دارای نرخ بیکاری تک رقمی با کاهش 5 پله‌ای به 4 استان رسید و در میان نیروی کار با جمعیت 15 ساله و بیش‌تر استان‌های کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری با 24.5 و 20.6 درصد بیش‌ترین نرخ بیکاری و استان‌های مرکزی و تهران با 9 و 9.8 درصد کم‌ترین نرخ بیکاری را در میان سایر استان‌ها به خود اختصاص داده‌اند .



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته