دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1396 - 08:53

گزینه ترور رهبر کره‌شمالی روی میز ترامپ

یک شبکه آمریکایی گزارش کرد شورای امنیت ملی آمریکا چندین گزینه احتمالی را برای مقابله با خطر هسته‌ای کره‌شمالی به رئیس‌جمهوری این کشور ارائه کرده است.
کد خبر : 169884

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، شبکه ان‌بی‌سی آمریکا به‌نقل از منابع آگاه گزارش کرد: «یکی از گزینه‌های مطرح شده امکان استقرار بخشی از سامانه هسته‌ای آمریکا در اراضی کره‌جنوبی و گزینه دیگر ترور کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی است.»


ان‌بی‌سی افزود: «این گزینه‌های احتمالی برای زمانی مطرح شده است که واشنگتن نسبت به امکان تاثیرگذاری چین بر کره‌شمالی با هدف اقناع آن‌ها برای دست کشیدن از توسعه برنامه هسته‌ای ناامید شود.»


طبق این گزارش، در گزینه نخست آمریکا می‌تواند کلاهک‌های هسته‌ای خود را در پایگاه نظامی اوسان وابسته به آمریکا، واقع در 30 کیلومتری سئول، پایتخت کره‌جنوبی مستقر کند.


اما گزینه دوم ترور کیم جونگ اون و دیگر رهبران کره‌شمالی است، کسانی که در توسعه برنامه هسته‌ای این کشور نقش اصلی را برعهده دارند.


ان‌بی‌سی به‌نقل از مارک لیبرت، سفیر سابق آمریکا در کره‌جنوبی گزارش کرد این گزینه تبعات منفی خطرناکی دارد و می‌تواند واکنش سختی را از سوی چین به همراه داشته باشد. علاوه بر این، آینده سیاسی کره‌شمالی بعد از غیبت کیم جونگ اون و سرنگون شدن نظام حاکم در این کشور در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.


ان‌بی‌سی گزارش کرد: «اعزام نیروهای ویژه آمریکا و کره‌جنوبی به کره‌شمالی با هدف انجام عملیات تخریب زیرساخت‌ها و تاسیسات حیاتی کره‌شمالی از گزینه‌های مطرح شده دیگر است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته