دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1396 - 14:00

مقاومت 550 نماینده سابق پارلمان ترکیه مقابل اردوغان/ کمپین «نه» به قانون اساسی جدید تشکیل شد

نزدیک به 550 نفر از نمایندگان پیشین پارلمان ترکیه که در 16 حزب مختلف سیاسی این کشور از جمله حزب عدالت و توسعه، حزب مردم جمهوری‌خواه و جنبش ملی‌گرا فعالیت داشتند کمپین «نه» به قانون اساسی جدید را در آستانه رفراندوم 16 آوریل (27 فروردین) آغاز کردند.
کد خبر : 169822

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، روزنامه حریت چاپ ترکیه گزارش کرد کمپین «نه به همه‌پرسی قانون اساسی جدید ترکیه» از سوی چهار نفر از روسای پیشین پارلمان ترکیه از جمله حسام‌الدین جین دوروک اداره می‌شود.


جین دوروک به عنوان مسن‌ترین عضو این کمپین اعلام کرد این کمپین با هدف حمایت از پارلمان انجام می‌شود.


این گروه جدیدالتاسیس با عنوان «550 نماینده» نخستین پیام خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.


در این پیام آمده است:‌ «پارلمان بزرگترین قدرت دموکرات در سیستم حکومت است. اگر رای آری در رفراندوم پیش‌رو به پیروزی برسد در این صورت کشور ما وارد درگیری برای زنده ماندن می‌شود. برای نخستین بار در تاریخ جمهوریت ترکیه ما این گروه را با حضور بسیاری از نمایندگان پیشین به مردم ترکیه معرفی می‌کنیم.»


همچنین عبداللطیف شنر، معاون پیشین نخست‌وزیر ترکیه و عضو سابق حزب عدالت و توسعه اعلام کرد: «در چند سال اخیر اقتصاد ترکیه دچار چالش شده است، زیرا در این چند سال تمام قدرت در دستان یک فرد در حال تجمیع است و اگر رای مثبت در رفراندوم 16 آوریل (27 فروردین) اکثریت باشد در این صورت این اختیارات به طور کامل به یک فرد داده، ترکیه در جهان تنها، اقتصادش فروپاشیده و بحران در این کشور تعمیق می‌شود.»



انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه رفراندوم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته