دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1396 - 11:17

پرونده موسسه منحله میزان بسته شد

با اعلام بانک صادرات ایران برای تعیین تکلیف ٩٧٥هزار نفر از سپرده گذاران میزان، پرونده این موسسه اعتباری منحله بسته شد.
کد خبر : 169767

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، بانک صادرات با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با همکاری بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، کلیه مسولان عالی رتبه قضایی، همکاری و تعامل مناسب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مسولان عالی رتبه کشور و همکاری هیات تصفیه شرکت تعاونی منحله میزان، وضعیت کلیه سپرده گذاران تعاونی مذکور که در حدود ٩٧٥ هزار نفر بوده و در این مدت با خویشتن داری معضلات تعاونی را تحمل کردند به حول قوه الهی تعیین تکلیف نهایی شد.


موسسه اعتباری میزان با بیش از 80 شعبه، بیش‌تر در استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی اواخر سال 93 با مشکل جدی در زمینه تامین نقدینگی برای تسویه مطالبات مشتریان خود مواجه شد و در نهایت اوایل سال 94 با اعلام بانک مرکزی این موسسه منحل شد. پس از آن طی قراردادی کلیه امور مربوط به موسسه میزان و تعهدات آن به بانک صادرات واگذار شد و کارکنان آن هم به این بانک رفتند.


بحران مالی موسسه اعتباری میزان زمانی بیش‌تر نمایان شد که این موسسه رقم کلانی را به پروژه پدیده شاندیز وام داد. بر اساس صورت‌های مالی شرکت "ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز" در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ موسسه مالی و اعتباری میزان در سال 1391 رقمی بیش از 3 هزار و 257 میلیارد ریال و در سال 1392 رقمی بیش از 5 هزار و 457 میلیارد ریال به شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز تسهیلات پرداخت کرده‌ است.


این موسسه در حالی به سپرده‌گذاران خود برای سپرده‌های سه‌ماهه ٢٦ درصد و برای سپرده‌های شش‌ماهه ٢٧ درصد سود پرداخت می‌کرد که نرخ سود سایر بانک‌ها و موسسات اعتباری رقمی کم‌تر بود و علی‌رغم هشدارهای بانک مرکزی نسبت به سپرده‌گذاری مردم در موسسات دارای سود سپرده بانکی بالا اما موفق شد رقم بالایی از سپرده‌های مردمی را جذب کند.


حالا بر اساس اعلام بانک صادرات تمامی سپرده‌گذاران موسسه منحله میزان تعیین تکلیف نهایی شده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته