دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1396 - 10:38

روند احراز صلاحیت‌ها و رسیدگی به شکایات در انتخابات شوراها تشریح شد

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، روند احراز صلاحیت‌ها و رسیدگی به شکایات ردصلاحیت‌شدگان را تشریح کرد.
کد خبر : 169746

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محمد محمودی شاه‌نشین، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در همایش دبیران اجرایی بازرسان و مسئولان کمیته‌های حقوقی که صبح امروز در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، گفت: پس از تایید صلاحیت‌ها و یا عدم‌ تایید آن، هیات‌های نظارتی استانی و شهرستانی به شکایت‌ها رسیدگی می‌کنند تا مشخص شود آنهایی که تایید صلاحیت‌ نشده‌اند بر اساس حقوق شهروندی و یا قانون اساسی بوده است یا خیر.


وی ادامه داد: در مراجع تجدیدنظر کارشناسان حقوقی باید در روند بررسی‌ها دقت‌نظر داشته باشند و نباید با آبروی افراد بازی شود و کسی بدون دلیل مهر عدم احراز صلاحیت بخورد.


این نماینده مجلس تصریح کرد: در اصل 100 قانون اساسی تاکید شده جایگاه شوراها اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است و در این اصل بحثی از سیاسی بودن شوراها مطرح نشده و همه ما باید به دنبال این باشیم تا افرادی وارد شوند که فارغ از دیدگاه‌ها و سلایق سیاسی باشند.


وی با بیان اینکه باید بستری فراهم شود که مردم با شور و اشتیاق پای صندوق‌های رای حاضر شوند، تصریح کرد: تمام دنیا به انتخابات در ایران و به میزان حضور مردم بر پای صندوق‌های رای چشم دوخته‌اند.


وی در پایان تصریح کرد: وظایف هیات‌های اجرایی این است که فارغ از تمام دیدگاه‌ها به اصل انتخابات فکر کنند و مجریان خوبی برای انتخابات باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته