دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1394 - 12:57

عربستان قرارداد با شرکت پرتغالی مالک هواپیمای فرودآمده در اسرائیل را لغو کرد

خطوط هوایی عربستان قرارداد با شرکت پرتغالی مالک هواپیمایی را که برخلاف مفاد قرارداد عمل کرد و در فرودگاه «بن‌گوریون» اسرائیل فرود آمد،به‌طور یکجانبه لغو کرد.
کد خبر : 16970

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری «الجزیره» گزارش کرد: پس از آنکه در برخی رسانه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی تصویر هواپیمایی وابسته به خطوط هوایی عربستان در محوطه فرودگاه اسرائیل منتشر شد، خطوط هوایی عربستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قرارداد خود با شرکت پرتغالی مالک این هواپیما را که ریاض آن را اجاره کرده بود، لغو کرده است.


بر اساس این گزارش، در بیانیه خطوط هوایی عربستان آمده است: این هواپیما هیچ ارتباطی به ناوگان هوایی عربستان یا هواپیماهای سعودی برای موارد خاص ندارد و در دوره جاری از آن استفاده نشده است.


این بیانیه می‌افزاید: تصویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، متعلق به هواپیمای شرکت «های‌فلای» پرتغال که دفتر آن در لیسبون قرار دارد، است و عربستان تنها با این شرکت هواپیمایی برای انجام پروازهای تجاری ضروری قرارداد داشته است.


خطوط هوایی عربستان تاکید کرد: هواپیما پیشتر از خطوط هوایی عربستان خارج شده بود و تحت مدیریت شرکت مالک خود قرار داشت. این هواپیما روز یکشنبه گذشته (3 می) برای تعمیر و بازسازی، ریاض را به مقصد بروکسل ترک کرده بود تا اینکه شبکه‌های اجتماعی تصویر این هواپیما را در فرودگاه اسرائیل منتشر کردند.


در بیانیه خطوط هوایی عربستان آمده است: شرکت پرتغالی طرف قرارداد به صراحت برخلاف بندهای قرارداد امضاشده میان دو طرف عمل کرده است، به‌ویژه تبصره هفت از بند هشت قرارداد که تاکید می‌کند شرکت طرف قرارداد (های فلای) باید برای فرود در فرودگاه‌هایی در کشورهای دارای روابط دیپلماتیک با پادشاهی عربستان یا انجام بازرسی و یا تعمیرات در کشورهای خاص مجوز کتبی خطوط هوایی عربستان را دریافت کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته