دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1394 - 12:37
سردار اشتری در هجدهمین گردهمایی تخصصی معاونین اجتماعی ناجا:

موضوعات اجتماعی را نباید امنیتی کنیم

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه باید با انجام اقدامات پیشگیرانه به سمت اجتماعی شدن حرکت کنیم، گفت: پلیس باید حوزه‌های امنیتی را اجتماعی کند و همین طور نباید یک موضوع اجتماعی را امنیتی کنیم.
کد خبر : 16968

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین اشتری در هجدهمین گردهمایی تخصصی معاونین اجتماعی ناجا با اشاره به اینکه نیروی انتظامی بار سنگینی را در کشور به دوش می‌کشد و معاونت اجتماعی پل ارتباطی بین مردم و رسانه‌ها است، اظهار کرد: نقش معاونت اجتماعی در سراسر کشور در ستاد ناجا قابل توجه است. معاونت اجتماعی مجموعه‌ای است که می‌تواند به صورت هوشمندانه ماموریت‌های خود را انجام دهد.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید با رویکرد جامعه محوری، روز به روز ارتباط خود را با مردم افزایش دهد، افزود: بالا‌ترین سرمایه‌ای که برای نیروی انتظامی حاصل شده است، اعتماد مردم به ما است.
سردار اشتری ادامه داد: وظیفه معاونت اجتماعی این است که پیشگیری اجتماعی را نسبت به دیگر اقدامات پلیس تقدم دهد. پلیس با اقدامات پیشگیرانه باید به سمت اجتماعی شدن به جای امنیتی بودن پیش رود.








وظیفه معاونت اجتماعی این است که پیشگیری اجتماعی را نسبت به دیگر اقدامات پلیس تقدم دهد. پلیس با اقدامات پیشگیرانه باید به سمت اجتماعی شدن به جای امنیتی بودن پیش رود


فرمانده انتظامی تاکید کرد: نیروی انتظامی باید حوزه‌های امنیتی را اجتماعی کند و نباید یک موضوع اجتماعی را امنیتی کند. پلیس با ظرفیت و استعدادی که در دست دارد باید اقدامات موثرتری را نسبت به گذشته انجام دهد.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پلیس در نظام اسلامی حافظ امنیت و آرامش مردم است عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی پلیس حفظ امنیت، آسایش و آرامش مردم است و همین طور حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارزش‌ها و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در جهت امنیت و آسایش مردم قدم برداریم و مطمئنیم که این موضوع رضایت خداوند را در پی خواهند داشت.
سردار اشتری با اشاره به اینکه نیروی انتظامی تمام توان خود را در جهت برقراری آرامش و احساس امنیت در سال ۹۴ انجام خواهد داد، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران موقعیت امنیتی بسیار خوبی دارد. اگر نگاهی به کشورهای همسایه یا حتی کشورهای دور‌تر داشته باشیم متوجه می‌شویم امنیت در کشور ما بسیار بالا است.
فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: همکاری مردم، همدلی و هماهنگی نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و همین طور همکاری دولت و سایر دستگاه‌ها در جهت برقراری امنیت بسیار تاثیر گذار است.
سردار اشتری با اشاره به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری بیان شده بود (همدلی و همزبانی بین دولت و ملت) اضافه کرد: تمام دستگاه‌ها باید با یکدیگر هماهنگ باشند این هماهنگی در ایجاد امنیت تاثیرگذار است. نیروی انتظامی بخشی از حاکمیت و نماد اقتدار آن است و به فرموده مقام معظم رهبری باید همراه با عدالت و ترحم و رعفت رفتار کند.
این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: نیروی انتظامی در مقابل قانون گریزان، قانون شکنان و کسانی که خلاف نظام عمومی حرکت می‌کنند با اقتدار ایستادگی می‌کند و در برابر کسانی که آسیب دیده‌اند به عنوان پناهگاه و مرجع امن رفتار می‌کند.
سردار اشتری با تاکید بر اینکه این اقتدار هوشمندانه باید تقویت شود و به سمتی رود که روز به روز بر آن افزوده شود، عنوان کرد: فرهنگسازی سازمانی در کنار رفتارسازی کارکنان موضوع دیگری است که از جمله اهداف نیروی انتظامی است و ما تلاش می‌کنیم به این هدف برسیم.
این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه هدف نیروی انتظامی حل کردن مشکلات و نیازمندی‌های مردم است، اضافه کرد: ارائه خدمات انتظامی به مردم و همین طور مشاوره و مددکاری اجتماعی تاثیرات بسیار مثبتی را در جامعه داشته است ما هم اکنون ۶۰۰ مرکز مشاوره فعال در سطح کشور داریم که بیش از ۷۰ درصد مشکلات مراجعین پس از ورود به این مراکز در محل کلانتری‌ها و یا دیگر مقرهای نیروی انتظامی برطرف می‌شود که این یک سند افتخار آمیز برای نیروی انتظامی است.
فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: هدف ما در نیروی انتظامی پرونده سازی، دستگیری و معرفی به مرجع قضائی نیست بلکه ما در نظر داریم برنامه‌هایی را اجرا کنیم که بازدارندگی و اثربخشی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مراکز مشاوره افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند، عنوان کرد: پایش و نظرسنجی مستمر از مردم نسبت به عملکرد ناجا یکی دیگر از اقداماتی است که باید در اولویت معاونت اجتماعی ناجا قرار گیرد.
سردار اشتری به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیداری که فرماندهان نیروی انتظامی در تاریخ ۶ اردیبهشت ماه سال جاری با ایشان داشتند اشاره کرد و گفت: این فرمایشات برای ما حکم فرمان دارد و باید اجرایی شود ایشان در حوزه ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی، جاده‌ها، اقتدار و رعفت و موضوعات مختلف بیاناتی را نسبت به نیروی انتظامی ارائه دادند.
این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: مطالبات حضرت آقا‌‌ همان مطالبات مردم شریف ایران است مطالباتی که آرامش مردم را افزایش می‌دهد.








در نظر داریم کارگروهی را تشکیل دهیم تا به آسیب‌شناسی مشکلات و معضلات اجتماعی در سال‌های گذشته بپردازد و در این راستا از مردم و نخبگان نیز استفاده می‌کنیم. باید در هر استانی آسیب‌شناسی مختص به آن استان صورت گیرد


فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه یک کارگروه ویژه برای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری تشکیل شده است عنوان کرد: گروهی تشکیل شده تا فرمایشات ایشان را اجرایی و عملی کند و معاونت اجتماعی (سردار منتظر المهدی) عضو این کارگروه ویژه است و ما امیدواریم نتیجه آن آسایش مردم باشد.
وی ادامه داد: ارتباط با رسانه ملی، ‌اصحاب رسانه و خبرنگاران جزو اولویت‌های معاونت اجتماعی بوده و خواهد بود و تلاش می‌کنیم روز به روز این ارتباط افزایش پیدا کند تا در جامعه تاثیرگذار و اثر بخش باشد.
سردار اشتری با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی را در پیش داریم گفت: در نظر داریم کارگروهی را تشکیل دهیم تا به آسیب‌شناسی مشکلات و معضلات اجتماعی در سال‌های گذشته بپردازد و در این راستا از مردم و نخبگان نیز استفاده می‌کنیم. باید در هر استانی آسیب‌شناسی مختص به آن استان صورت گیرد.
نیروی انتظامی خدمات مختلفی را در سرتاسر کشور اجرا می‌کند که از جمله آن‌ها حفاظت از مرز‌ها، برخورد با مجرمین در داخل شهر‌ها و... است که تمام این عوامل به نظرات کار‌شناسانه و عالمانه نیازمند است نظری که با واقعیت منطبق باشد.
فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه ما نمی‌خواهیم هیچ عملکرد اضافه‌ای را به مردم نشان دهیم عنوان کرد: تنها قصد داریم عملکرد واقعی نیروی انتظامی را به مردم و نخبگان نشان دهیم و در کنارش از نظرات آن‌ها استفاده کنیم.
سردار اشتری با بیان اینکه یک پلیس حرفه‌ای باید دینمدار و جامعه محور باشد، عنوان کرد: ما باید دینمداری و جامعه محوری را در عملکرد خود نشان دهیم مردم به پلیس علاقه‌مند هستند و ما این موضوع را در تمام ماموریت‌های خود مشاهده می‌کنیم البته آن‌ها نقدی نیز بر عملکرد ما دارند که آن هم علاقه مردم را به پلیس می‌رساند. آن‌ها عملکرد خود را به صورت کتبی یا از طریق راه‌های ارتباطی دیگر به ما ارسال می‌کنند ما انتظار داریم مردم در هفته نیروی انتظامی مشارکت پویایی با ما داشته باشند در این هفته نیز فیلم‌ها و مستنداتی را در معرض دید عموم قرار می‌دهیم.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: فرماندهان نیروی انتظامی و مدیرانی که به تازگی این مسئولیت را بر عهده گرفته‌اند باید برای برقراری ارتباط با رسانه‌ها آموزش‌ها لازم را ببینند. ما باید از طریق فرماندهان جامعه را در سطح عمومی آگاه کنیم از این رو باید از بروز جرائم پیشگیری کنیم. به طور حتم اطلاع رسانی و آگاه سازی اقشار مختلف مردم از جمله دانش آموزان، دانشجویان، کاسبان و یا حتی خانم‌های خانه دار می‌توانند در جهت پیشگیری از بروز جرائم تاثیر گذار باشند.
وی افزود: معتادان و فروشندگان مواد مخدر و همین طور بروز سرقت در جامعه از موضوعات مهمی است که با آگاه سازی مردم می‌توانیم از بروز بخش اعظمی از این جرائم جلوگیری کنیم.
سردار اشتری خاطرنشان کرد: هر استانی باید چالش‌ها و تهدیدات استان خود را احصاء کند و با توجه به آن‌ها اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهد تا به وسیله آن بتوانیم آرامش و امنیت روانی را که مد نظر مقام معظم رهبری است برقرار کنیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: سردار اشتری
ارسال نظر
قالیشویی ادیب