دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1394 - 11:48
قلی‌پور عنوان کرد:

مهم‌ترین برنامه واحد بابل، تاسیس مرکز رشد و تحقیقات دامپروری ارگانیک و قطب علمی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل گفت: تاسیس مرکز رشد و تحقیقات دامپروری ارگانیک و قطب علمی امنیت غذایی تولیدات دامی و راه‌اندازی مرکز دانش‌بنیان از مهم‌ترین برنامه‌های سال ۹۴ این واحد دانشگاهی است.
کد خبر : 16962

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام دکتر حسن قلی‌پور در نهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی مازندران که با حضور دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در سالن کنفرانس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل در خرداد سال ۶۵ با هدف بالا بردن سطح اطلاعات علمی مردم در زمینه‌های مختلف و تعلیم و تربیت نیروهای متخصص برای رفع نیازهای علمی و فنی جامعه با تاسیس سه رشته پزشکی، مامایی و پرستاری در مقطع کار‌شناسی و ۱۷۰ دانشجو آغاز به‌کار کرد.


وی افزود: در سال ۷۳ با مدیریت این جانب به عنوان رئیس واحد چهره این دانشگاه از نظر کیفیت و کمیت فضای آموزشی و ارتقا سطح علمی با بهترین دانشگاه‌های کشور قابل مقایسه بوده و به درجه سازمانی نوع الف ارتقا یافت.








رئیس واحد بابل: این واحد برای گسترش رشته مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترا تاکنون موفق به اخذ ۳۵ رشته در مقطع کار‌شناسی ارشد، ۹ رشته در مقطع دکتری تخصصی و یک رشته در مقطع دکتری حرفه‌ای دامپزشکی شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با توجه به اینکه مجتمع دانشگاهی گرجی‌آباد بابل به مساحت ۶۸ هزار متر مربع در سال ۸۴ خریداری و در سال ۸۸ افتتاح شد، تصریح کرد: این مجتمع دارای امکانات و تجهیزات مدرن آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، آزمایشگاهی، کمک خدمات رفاهی، دو سالن آمفی‌تئا‌تر، مسجد، سلف سرویس، درمانگاه پزشکی، مجتمع ورزشی چند منظوره استاندارد بین‌المللی به مساحت ۶ هزار و ۳۰۰ متر مربع بوده که در سال ۹۳ حدود ۱۲۰ میلیون تومان درآمدزایی داشته است.


قلی‌پور خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقاتی و آموزشی «رجه» به مساحت ۲۰ هکتار دارای ساختمان‌های آموزشی، پژوهشی، کتابخانه، آمفی‌تئا‌تر، استخر ماهیان خاویاری، گرم‌آبی و سردآبی، زینتی و سالن وینرو برای تکثیر پرورش ماهیان است.


این مسئول افزود: تاسیس مرکز رشد و تحقیقات دامپروری ارگانیک و قطب علمی امنیت غذایی تولیدات دامی و گلخانه رایانه‌ای مجهز به سیستم‌های کشت هیدروپونیک برای تحقیقات در زمینه فیزیولوژی گیاهان، آزمایشگاه کشت بافت و سلول‌های بنیادی گیاهان، احداث هرباریوم، بانک ژن سوزنی و برگان و راه‌اندازی مرکز دانش‌بنیان از دیگر مشخصات ویژه این مرکز است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل ادامه داد: آموزشکده فنی‌ و حرفه‌ای سما واحد بابل در سال ۷۴ فعالیت آموزشی و فرهنگی خود را با راه‌اندازی مدرسه آغاز کرد که اکنون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز علمی و فرهنگی شهرستان بابل مطرح است.


وی افزود: این مجموعه به مساحت ۱۵ هزار متر مربع زمین، دارای ۶ هزار و ۲۰۰ متر فضای آموزشی، فرهنگی و رفاهی با ۱۵ رشته تحصیلی و هزار و ۲۰۰ دانشجو و چهار واحد مدارس غیر انتفاعی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی، هنرستان پسرانه و دبیرستان دخترانه و ۷۵۰ دانش‌آموز در حال فعالیت است که همگی آن‌ها دارای سند مالکیت هستند.


قلی‌پور تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل اکنون دارای ۳۲۵ هزار متر مربع زمین، ۸۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع فضای آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی، ۱۲۶ رشته آموزشی، هفت هزار و ۵۵۰ دانشجو، ۱۲۸ نفر اعضای هیئت علمی تمام، ۱۵۰ نفر حق‌التدریس، ۲۱۷ کارمند و ۲۸ هزار و ۱۳۲ دانش‌آموخته فارغ‌التحصیل است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل گفت: این واحد برای گسترش رشته مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترا تاکنون موفق به اخذ ۳۵ رشته در مقطع کار‌شناسی ارشد، ۹ رشته در مقطع دکتری تخصصی و یک رشته در مقطع دکتری حرفه‌ای دامپزشکی شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته