دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1396 - 11:13

نشست بررسی اثر سه زبانه «رنج و رنگ» با سخنرانی فرانسوا مورو از دانشگاه سوربن

نشست بررسی اثر نفیس و سه زبانه «رنج و رنگ» تالیف و تحقیق محمدرضا اسدزاده، با سخنرانی پروفسور فرانسوا مورو از نویسندگان و محققان معاصر فرانسوی و استاد دانشگاه سوربن جمعه 18 فروردین ماه ساعت 18 در خانه فرهنگ پاریس برگزار می‌شود.
کد خبر : 169612

به گزارش گروه فرهنگی آنا، در نشست بررسی اثر سه زبانه «رنج و رنگ» که به دو زبان فارسی و فرانسوی برگزار خواهد شد، فرانسوا مورو با موضوع هنر مینیاتور در فرانسه و ایران سخنرانی خواهد کرد و به تبیین نقش مهم مطالعات فرهنگی مولف کتاب و ترجمه دو زبانه اثر «رنج و رنگ» خواهد پرداخت.
پروفسور مورو، François Moureau از جمله نویسندگان و محققان معاصر فرانسه است که پیش از این رئیس دپارتمان ادبیات سوربن بوده و سال ها ریاست کل مطبوعات سوربن را نیز برعهده داشته است. از وی آثار بسیاری همچون: دانشنامه پاریس، پرولتاریای فکری جدید، قلم و سرب، هنر در فضای فرانسه و... منتشر شده است. همچنین در این مراسم قرار است محمدرضا اسدزاده نیز به تبیین نقش فرهنگی و مطالعات فرهنگی بین کشورها بپردازد. بررسی نقش و جایگاه چهره برجسته استاد حسین بهزاد و نیز نقش هنری شاگرد پیشکسوت او، استاد عباس معیری در گسترش هنر مینیاتور در فرانسه محور سخنرانی است.


کتاب رنج و رنگ در 400 صفحه با مقدمه سید حسین نصر با تایید و حمایت یونسکو منتشر شده که در سال 2016 در نمایشگاه فرانکفورت آلمان رونمایی شد و در موزه گوته به ثبت رسید.


انتهای پیام/

برچسب ها: یونسکو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته