دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1394 - 12:55

درخواست رئیس اقلیم کردستان عراق از واشنگتن برای ارسال سلاح به پیشمرگه‌ها

رئیس اقلیم کردستان عراق از واشنگتن درخواست کرد تا به‌طور مستقیم و حتی بدون دریافت مجوز از حکومت مرکزی عراق، نیروهای پیشمرگه را به‌ سلاح مجهز کند.
کد خبر : 16959

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «کان‌نیوز»، «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق گفت: دولت عراق به توافق سال 2007 میان ستاد مشترک ارتش آمریکا، عراق و کردها پایبند نیست. بر اساس این توافق دولت مرکزی عراق باید نیروهای پیشمرگه را به سلاح دریافتی از آمریکا مجهز کند.


بر اساس این گزارش، «بارزانی» در پایان سفرش به واشنگتن که یک هفته ادامه داشت، در کنفرانسی خبری افزود: تاکنون پیشمرگه‌ها از دولت عراق سلاح و حتی یک گلوله دریافت نکرده‌اند.


این مقام کرد با انتقاد از بی‌توجهی «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا و «جو بایدن» معاونش به انتقادها درباره التزام به تعهداتشان درباره فروش سلاح به ارزش چند میلیارد دلار به بغداد، از دوستانش در کنگره آمریکا که پیش‌نویس قانون الزام واشنگتن به تسلیح کردها به‌طور مستقیم را مصوب کردند، تشکر کرد.


«بارزانی» با بیان اینکه موضع‌مان تاکنون تغییر نکرده است و خواستار تسلیح پیشمرگه‌ها هستیم، تاکید کرد: اولویت کنونی ما مبارزه با داعش است، با وجود این تصمیم داریم طرح همه‌پرسی درباره استقلال کردستان عراق را اجرایی کنیم و ممکن است این موضوع در سال جاری یا سال آینده انجام شود.


رئیس اقلیم کردستان عراق همچنین از درخواست بغداد برای عقب‌نشینی از شهر نفت‌خیز کرکوک انتقاد و اعلام کرد که نیروهای کرد هم‌پای نیروهای عراقی آماده مبارزه با داعش هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته