دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1396 - 22:55

حاشیه های نشست خبری احمدی نژاد: از تشویق حامیان تا تذکرات مشایی

چهار سال پس از پایان دوره هشت ساله حضور محمود احمدی نژاد در پاستور، امروز وی در مقابل خبرنگاران حاضر شد. یک نشست خبری نسبتا طولانی که از ساعت چهار عصر شروع شد و تا ساعت هفت و نیم غروب ادامه پیدا کرد.
کد خبر : 169579

گروه سیاسی خبرگزاری آنا: ورودی سالن این نشست خبری با ازدحام خبرنگاران مواجه شده بود و برخی برای گرفتن کارت ورود به جلسه کمی در صف انتظار ایستادند. سپس خبرنگاران از گیت کنترل وسایل و بازرسی بدنی عبور کردند.


در سالن نشست خبری، تنها خبرنگاران و عکاسان حاضر نبودند بلکه تعداد قابل توجهی از حامیان احمدی نژاد که تدارکات جلسه را هم انجام می دادند، در سالن حضور داشتند.


ساعت چهار محمود احمدی نژاد به همراه، حمید بقایی، اسفندیار رحیم مشایی و عبدالرضا شیخ الاسلامی و در حالی که عوامل برنامه صلوات ختم کردند، وارد سالن شد. روی بنر نصب شده پشت سر احمدی نژاد در جایگاه سخران اصلی نوشته شده بود: «اولین کنفرانس مطبوعاتی دکتر احمدی نژاد».


احمدی نژاد در حالی در جایگاه سخنران نشست که یک صندلی خالی نیز در کنار وی وجود داشت. بعد از شروع رسمی برنامه، مجری اعلام کرد که تعداد زیادی از خبرنگاران درخواست کرده بودند که در این جلسه حاضر بشوند ولی به دلیل محدودیت مکان این امکان فراهم نشده است.


احمدی نژاد خطاب به بقایی گفت: از ایشان دعوت می کنم که با ایشان کار دارم. بعد از اینکه بقایی در جایگاه حاضر شد دست وی را به گرمی فشرد و دستش را بالا برد. این اتفاق مورد توجه عکاسان حاضر قرار گرفت. در همین حال فردی که از عوامل اجرایی برنامه بود از انتهای سالن خطاب به احمدی نژاد فریاد زد: « بوسش کن». بعد از این احمدی نژاد، بقایی را در آغوش گرفت. احمدی نژاد در طول نشست خبری امروز خود بارها اعلام کرد که از بقایی به عنوان نامزد اصلاح انتخابات حمایت می کند.


بعد از اینکه صحبت های ابتدایی رئیس دولت های نهم و دهم تمام شد، خبرنگاران برای طرح سوال در جایگاه حاضر شدند. دومین خبرنگار از یک شبکه چینی بود که سوال خود را به زبان انگلیسی درباره برجام پرسید. قبل از اینکه مترجم سوال این خبرنگار را ترجمه کند، احمدی نژاد اعلام کرد: «ترجمه کنید که بقیه هم متوجه بشوند.»


یکی از اتفاقات قابل توجه این نشست خبری نکاتی بود که اسفندیار رحیم مشایی در طول نشست به احمدی نژاد متذکر می شد. برخی سوالاتی را که احمدی نژاد پاسخ نمی داد، مشایی متذکر می شد که فلان سوال را پاسخ ندادید. وقتی احمدی نژاد به سوال یکی از خبرنگاران درباره میزان رأی آوری بقایی پاسخ نداد، مشایی به احمدی نژاد این سوال را متذکر شد و در نهاید او نیز پاسخ داد.


در این نشست عوامل برنامه نقش پر رنگی ایفا می کردند. در بسیاری از لحظاتی که احمدی نژاد به سوالات پاسخ می داد این افراد با تشویق های خود او را همراهی می کردند که این مسئله مورد اعتراض یکی از خبرنگاران قرار گرفت. احمدی نژاد در پاسخ گفت:«یک عده خوششان آمده کف می زنند. شما سوال کردید ما ناراحت شدیم؟ من مخلص همه هستم هم کف زن هم کف نزن».


وی در این نشست خبری بارها بر بهترین بودن دولت خود تأکید کرد و گفت: دولت من بهترین دولت در هفتاد سال اخیر بوده است. وی همچنین از نقص در قانون اساسی کشور سخن گفت و اظهار کرد که باید شکل توزیع اختیارات در حکومت اصلاح شود.


احمدی نژاد همچنین در واکنش به سوالات خبرنگاران که از وضعیت کشور در دولت او انتقاد می کردند مدعی شد که بسیاری از مسائل از عهده وی خارج بوده است. وی همچنین درباره وزارت اطلاعات گفت: « مگر وزارت اطلاعات دست ما بوده؟»


در پایان این نشست وی در حالی در حیاط محل نشست حاضر شد که جمعی از حضار که وی را تشویق می کردند دور او حلقه زدند و با او عکس یادگاری می گرفتند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته