دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1396 - 16:04

روسیه پیش‌نویس قطعنامه درباره سوریه را رد می‌کند

یک منبع در وزارت امور خارجه روسیه گفت مسکو پیش‌نویس ارائه شده از سوی سه کشور غربی را به شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره حمله شیمیایی به شهر خان شیخون سوریه رد می‌کند.
کد خبر : 169506

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، خبرگزاری اینترفکس گزارش کرد: «یک منبع در وزارت امور خارجه روسیه گفت چارچوب کنونی پیش‌نویس ارائه شده از سوی آمریکا، بریتانیا و فرانسه قابل قبول نیست.»


وی افزود: «وضع کنونی به وجود آمده در شورای امنیت تحریک کننده است.»


آمریکا، بریتانیا و فرانسه شب گذشته (سه‌شنبه) پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کردند که در آن حمله شیمیایی به استان ادلب سوریه محکوم شده است.


به گزارش آنا، قرار است پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی آمریکا، بریتانیا و فرانسه در جلسه امروز (چهارشنبه) شورای امنیت بررسی و رای‌گیری شود.


این سه کشور نیروهای وابسته به نظام سوریه را عامل حمله به منطقه خان شیخون واقع در استان ادلب سوریه معرفی کردند؛ حمله‌ای که به کشته شدن ده‌ها نفر منجر شده است. باوجود این، ارتش سوریه مسئولیت حمله را نپذیرفته و اعلام کرده است که آن‌ها از سلاح شیمیایی استفاده نکرده‌اند و نخواهند کرد.


به گزارش رویترز، گفته می‌شود پیش‌نویس قطعنامه مذکور حکومت سوریه را ملزم می‌کند تا خطوط هوایی خود را به همراه اسناد ثبت شده درباره پروازهای روز سه‌شنبه، اسامی خلبانان بالگردها در اختیار کمیته تحقیق بین‌المللی قرار دهد. علاوه بر این دولت سوریه باید مجوز ورود اعضای کمیته تحقیق را به پایگاه‌های هوایی‌ای که کارشناسان کمیته اعتقاد به استفاده از آن برای حمله شیمیایی دارند صادر کند.


این پیش‌نویس همچنین از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد می‌خواهد تا گزارشی ماهانه را درباره همکاری‌های نظام سوریه با کمیته تحقیق بین‌المللی صادر کند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته