دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1396 - 12:42
سخنگوی مدیریت بحران کشور خبر داد

اعزام 8 تیم ارزیاب مدیریت بحران به منطقه زلزله‌زده خراسان رضوی/ میزان دقیق تخریب ساختمان‌ها در دست نیست

سخنگوی مدیریت بحران کشور از اعزام هشت تیم ارزیاب مدیریت بحران به منطقه زلزله‌زده خراسان رضوی خبر داد و گفت: تاکنون اطلاعات دقیقی از میزان خسارات وارده در دست نیست اما بر اساس ارزیابی اولیه کارشناسان در بالگرد مشخص شد تعدادی از ساختمان‌ها تخریب شدند.
کد خبر : 169417

بهنام سعیدی، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد آخرین جزئیات زلزله 6 ریشتری خراسان رضوی اظهار کرد: ساعت 10:39 صبح امروز زلزله‌ای با وسعت 6 ریشتر در روستای سفید سنگ شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی به وقوع پیوست که این منطقه در 80 کیلومتری مشهد واقع شده است.


وی افزود: این زمین لرزه تاکنون 10 پس لرزه به همراه داشته که بزرگترین پس لرزه به وسعت 4.7 ریشتر به ثبت رسیده است و متاسفانه این حادثه چهار مصدوم و یک تن کشته بر جای گذاشته است و بیمارستان‌های هر سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در حالت آماده باش کامل هستند.


سخنگوی مدیریت بحران کشور یادآور شد: بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه تیم‌های امدادی، امنیتی، اورژانس و پلیس راه به منطقه اعزام شدند. همچنین به دنبال وقوع زمین لرزه در استان خراسان رضوی تیم‌هایی از فرمانداری، بخشداری، هلال‌احمر و ... به محل اعزام شده و عملیات جست‌وجو و ارزیابی آغاز شده است به طوری که تا این لحظه علاوه بر تیم‌های ارزیاب و امدادی هلال احمر هشت تیم ارزیاب مدیریت بحران نیز به منطقه اعزام شدند.


وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های اولیه که تیم‌های ارزیاب در بالگرد صورت گرفته مشخص شد برخی از ساختمان‌ تخریب شدند اما هنوز اطلاعات و آمار دقیقی از خسارات در دست نیست و خطوط ارتباطی از جمله تلفن ثابت استان نیز به دلیل حجم انبوه ترافیک و تماس‌های مکرر شهروندان اندکی با مشکل مواجه شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته