دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1396 - 12:24
در نشست مشترک وزیر دفاع با کمیسیون امنیت ملی مجلس

سردار دهقان: وزارت دفاع به یکی از قطب‌های بزرگ و اثرگذار در حوزه صنعتی و فناوری تبدیل شده است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز وزارت دفاع به یکی از قطب‌های بزرگ، بی‌بدیل و اثرگذار در حوزه صنعتی و فناوری تبدیل شده است که علاوه بر تأمین نیازهای بخش دفاع در خدمت توسعه ملی به‌ویژه در بخش‌های صنایع مادر نظیر فولاد، نفت، پتروشیمی، ارتباطات، حمل و نقل قرار دارد.
کد خبر : 169408

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن پاسخگویی به سؤالات اعضای کمیسیون با ارائه گزارش مبسوطی از فعالیت های ۳ و نیم سال گذشته وزارت دفاع اظهار داشت: در دوره اخیر با تمرکز بر تقویت و بالندگی بخش دفاع در حوزه‌های هوافضا، هوایی، دریایی، الکترونیک، رزم زمینی و دیپلماسی دفاعی به دستاوردهای بسیار مهم و ارزشمندی دست پیدا کرده‌ایم.


وزیر دفاع، افزایش کمی و کیفی محصولات وزارت دفاع و گسترش شبکه همکاران به طوری که منجر به اشتغال بیش از ۶۰ هزار نفر در خارج از مجموعه وزارت دفاع شده است را از نمونه دستاوردهای این دوره ذکر کرد و گفت: امروز وزارت دفاع به یکی از قطب‌های بزرگ، بی‌بدیل و اثرگذار در حوزه صنعتی و فناوری تبدیل شده است که علاوه بر تأمین نیازهای بخش دفاع در خدمت توسعه ملی به ویژه در بخش‌های صنایع مادر نظیر فولاد، نفت، پتروشیمی، ارتباطات، حمل و نقل قرار دارد.


سردار دهقان با تشکر از همکاری مجلس شورای اسلامی به ویژه رئیس و اعضای کمیسیون امنیتی ملی و سیاست خارجی، نقش مجلس را در تقویت اقتدار دفاعی کشور بسیار با اهمیت و کلیدی توصیف کرد و افزود: دولت و مجلس با تمرکز بر برنامه‌های اولویت دار و اساسی نیروهای مسلح می توانند بسیاری از مشکلات و موانع پیش روی را نیز از میان برداشته و بیش از پیش بر استحکام و قدرت بازدارندگی کشور بیفزایند.


در این نشست همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید اعضای این کمیسیون از نمایشگاه دستاوردهای سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع طی سخنانی با تقدیر از تلاش و فعالیت جهادی وزیر، مدیران، دانشمندان و متخصصان وزارت دفاع در طراحی و ساخت سامانه های دفاعی که منجر به تقویت بنیه دفاعی و ایجاد بازدارندگی موثر می‌شود، تصریح کرد: نمایشگاه دستاوردهای سازمان صنایع دفاع که بخشی از دستاوردهای وزارت دفاع به شمار می‌رود موجب خرسندی و افتخار است.


علاء‌الدین بروجردی افزود: انصافاً دستاوردهای وزارت دفاع موجب سرافرازی است و شعار ما می‌توانیم که رهنمود حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است به خوبی تحقق یافته و ما شکرگزاریم.


وی با بیان اینکه تولید و اشتغال به عنوان یک دغدغه امنیت ملی مورد توجه نمایندگان مردم است، تأکید کرد:همه ما و مسئولان کشور باید از اقدامات ارزشمند وزارت دفاع برای تولید و اشتغال الگو بگیریم و مانند دوران دفاع مقدس با بسیج همه ظرفیت‌های کشور شعار سال ۹۶ را که مطالبه مقام معظم رهبری و مردم است تحقق بخشیم.


در این جلسه همچنین هر یک از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود بر ضرورت افزایش اقتدار دفاعی و تقویت نیروهای مسلح و همچنین حمایت از وزارت دفاع به منظور پیشبرد اهداف دفاعی جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته