دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1394 - 15:21

بزرگداشت مقام معلم و استاد در واحدهای دانشگاهی رفسنجان، مجلسی، جهرم، شهربابک، شیروان و ممسنی

مراسم بزرگداشت روز معلم و مقام استاد در واحدهای دانشگاهی رفسنجان، مجلسی، جهرم، شهربابک، شیروان و ممسنی با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی برگزار شد.
کد خبر : 16939

به گزارش خبرنگار آنا، در مراسمی که در سالن فرهیختگان واحد رفسنجان با حضورحجت الاسلام انصاریان ریاست نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در استان کرمان، مسئولان


دانشگاه، اساتید و دانشجویان برگزار شد از اساتید این واحد تجلیل به عمل آمد.


دکتر محسن صفریان رئیس واحد رفسنجان با تبریک هفته معلم به اساتید واحد گوشه‌ای از وظایف متقابل دانشجو و استاد را برشمرد.


حجت الاسلام انصاریان نیز با تبریک این روز گفت: بزرگداشت مقام معلم از وظایف ماست و به معلمین خود بدهکار و مدیون هستیم و احترام این عزیزان را باید تا آخرعمر نگه داریم.


وی افزود: از رسول اکرم نقل است کسی که معلم و عالم دینی را تکریم کند خداوند بزرگ را تکریم کرده است چون خدا اول معلم عالم است.


در پایان از زحمات اساتید با اهداء لوح تقدیر و تشکر به عمل آمد. این مراسم با برنامه‌های فرهنگی همراه بود.


مراسم بزرگداشت روز معلم در واحد شهر مجلسی برگزار شد


اعضای هیئت علمی تمام وقت وحق التدریس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر مجلسی در مراسمی که به مناسبت پاسداشت هفته معلم برگزار شد، از سوی حجت الاسلام شهیدی امام جمعه شهر مجلسی مورد تجلیل قرار گرفتند.


دکتر فرید نعیمی در آئین پاسداشت مقام معلم گفت: برپایی چنین جلساتی به مصداق من لم یشکر الخاق لم یشکر المخلوق است و در اصل هدف از این گردهمایی‌ها پیام خدا قوت و دست مریزاد هیئت رئیسه دانشگاه به استادان خدوم و تجلیل از زحمات بی‌شائبه آنان است.


رئیس واحد شهر مجلسی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، پیروی از این معلم بزرگ را در کلیه شئون زندگی یک استاد مایه پیشرفت و تعالی قلمداد کرد.


شهیدی امام جمعه شهر مجلسی با بیان ابعاد شخصیتی استاد مطهری این شهید گرانقدر را معلمی آگاه به زمان خود که نقش کم نظیر در روشنگری و گسترش تزکیه و تهذیب در میان اقشار مردم داشت برشمرد.


دکتر محسن کیوانفرد معاون دانشجویی آموزشی واحد شهر مجلسی از زحمات یکساله استادان تقدیر و تشکر کرد و حاضران با هدایای فرهنگی مورد تجلیل قرار گرفتند.


مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم


مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم با حضور دکتر رضایی نماینده شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی در تالار فرهنگ دانشگاه امام مهدی (عج) برگزار شد .


رئیس واحد جهرم با تشکر از زحمات استادان دانشگاه و همچنین گرامیداشت مقام شامخ استاد، از شهید مطهری نیز به عنوان بهترین الگو و معلم اخلاق برای تحقق اهداف و آرمانهای اساتید یاد کرد.


دکتر بهروزنام از تلاش‌ها و همکاری‌های نماینده مردم در مجلس با دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم تشکر و همچنین از زحمات وی برای تصویب رشته‌های مختلف در این واحد دانشگاهی نیز قدردانی کرد.


بهروزنام برای ترسیم و تفسیر شخصیت استاد مطهری به عنوان یک الگوی استاد، به بیان ابعاد شخصیت وی پرداخت و استاد شهید مطهری را یک شخصیت جامع الاطراف نامید و بیان کرد که شخصیت وی زمان و مکان را پشت سر گذاشته و جاوید است.


وی بیان کرد: استاد شهید مطهری از معدود شخصیت‌هایی است که درباره موضوعات مختلف مورد نیاز جامعه تحقیق و تدبیر کرد و جزو اندیشمندانی است که تمام نیاز‌ها، مخاطرات و گله‌های انسانی را در مسیر کمال شناخت و برای همه آن‌ها نسخه‌های تعالی بخش ارائه کرد.


بهروزنام افزود: تفکر استاد مطهری به عنوان یک مرد الهی از چنان عمق علمی و ربط معنوی برخوردار است که پس از گذشت سه دهه هنوز برای فهم عقلانی از دین، به اندیشه‌های ایشان مراجعه می‌شود که نشان از سلوک فکری وی است.


وی گفت: اندیشه شهید مطهری در زلال توحید و زلال عدالت جاری است و تا آخر جاری خواهد بود و وی خواستار این شد که همه استادان با داشتن یک علم مطهر بتوانند رسالت تعلیم و تربیت خویش را به سرانجام برسانند.


اساتید واحد جهرم از حضور نماینده شهرستان جهرم در جمع اساتید را مایه خرسندی و دلگرمی دانست و از همکاری و تعامل وی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم تشکر کرد. در پایان مراسم، استادان و هیئت رئیسه واحد جهرم با دکتر رضایی درباره پیشبرد و اهداف دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم به بحث و تبادل نظر پرداختند.


گرامیداشت مقام استاد و روز ماما در واحد شهربابک


به مناسبت روز جهانی ماما و هفته معلم با همت دفتر فرهنگ اسلامی و دانشجویان رشته مامایی مراسم گرامیداشت مقام استاد وروز جهانی ماما با حضور اعضای هیئت رئیسه، استادان وجمع کثیری از دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهربابک برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهربابک با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و همچنین تبریک ولادت حضرت علی(ع) و روز جهانی ماما مهمترین ویژگی استاد مطهری را تقوا و تعلیم براساس انجام وظیفه دانست و افزود:دلیل وارستگی استاد مطهری این بود که دانش ایشان برای رضای خدا بود و کارش را به عنوان یک وظیفه انجام می داد.


وی گفت: استاد مطهری با مطلب شاگرد را جذب می کرد نه با بیان در واقع بیان بدون مطلب سرگرمی و زود گذر است.


محمد محمودی برخی از ویژگی های بارز شهید مطهری را اینگونه بیان کرد: وی یک مدرس دینی بود نه مدرس شغلی، منطق های مخالف را به خوبی می شناخت به نحوی عمل می کرد که شاگرد او را بپذیرد نه سخنش را و ذهن های خلاق تربیت می کرد.


رئیس واحد شهربابک با بیان اینکه امروزه مامایی به عنوان یک حرفه بسیار مهم و با اهمیت در جامع مطرح است، عنوان کرد: با توجه به نیازی که احساس می شود هر 1000 زایمان به 30 تا 50 ماما نیاز دارد در حالی که این آمار در کشور حدود 12نفر است به همین دلیل این واحد سعی در توسعه رشته مامایی دارد.


محمودی اضافه کرد: مشکلات مربوط به رشته پرستاری واحد مرتفع شد و فارغ التحصیلی و معرفی به طرح دانشجویان روال قانونی خود را طی می کند و با پیگیری های انجام شده و پتانسیل های موجود امیدواریم با امکانات خوبی که واحد فراهم کرده جایگاه رشته های پرستاری و مامایی را در حد مطلوب و مورد قبول وزارت بهداشت و درمان ارتقا داده و در آینده شاهد تاسیس رشته های کارشناسی ارشد پرستاری و مامایی در واحد باشیم.


برگزاری مراسم بزرگداشت مقام شامخ معلم در واحد شیروان


در آئینی باشکوه سالروز شهادت شهید مطهری وروز معلم با حضور گسترده استادان ودانشجویان در سالن اجتماعات واحد شیروان گرامی داشته شد.


رئیس دانشگاه آزاداسلامی شیروان با گرامی داشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: شهید مطهری بزرگ مرد علم و عمل بود که بنیادهای محکمی را پایه ریزی کرد که ما امروز شاهد آن هستیم .


قادری مقدم با تقدیر و تبریک از اساتید دانشگاه افزود: معلم اسطوره مهر ومحبت و صفا و صمیمیت است که باید قدر و ارزش آن دانسته شود و بنده از استادان این واحد سپاسگذارم و این روز را به وی تبریک میگویم .


حجت الاسلام یوسفی فر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی، دکتر عظیم زاده معاون آموزشی واحد شیروان سخنرانی کرده و در پایان مراسم علاوه بر استادان حاضر و استاد منتخب از استادان پیشکسوت بازنشسته شده واحد نیز تقدیر بعمل آمد.


گرامیداشت روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نورآباد ممسنی


به مناسبت بزرگداشت روز معلم با حضور هیئت رئیسه دانشگاه – مسئولین – اساتید و کارکنان جلسه باشکوهی در سالن آمفی تئا‌تر این دانشگاه برگزار شد.


رئیس واحد ممسنی درباره گرامیداشت این روز و جایگاه معلم و استاد شهید مرتضی مطهری سخنانی بیان کرد.


دکتر اسماعیل شمس الدینی با برشمردن ویژگی های مقام بزرگ معلم افزود: اجر بزرگ و وافری برای اساتید- معلمان و اهل علم در نظر گرفته شده است که فقط خداوند قادر به پرداخت آن است.


وی خاطرنشان کرد: درباب و اهمیت علم و دانش نباید گرفتار – آفات از جمله ثروت و قدرت شد که اگر منافع فردی مورد هدف باشد مذموم و نکوهیده است.


شمس الدینی درباره پشبرد و پشرفت اهداف عالیه دانشگاه در حوزه‌های مختلف آموزشی – عمرانی و پژوهشی تذکراتی را به اساتید دانشگاه و کارکنان اعلام کرد.


نماینده شهرستانهای ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی هم درباره گرامیداشت روز معلم و شهادت استاد مطهری سخنرانی کرد.


شفیعی با تقدیر از تلاش های شمس الدینی رئیس دانشگاه برای پیشرفت دانشگاه خواستار پیگیری رشته‌های کار‌شناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی ممسنی شد و گفت انشاء الله به زودی با پیگیریهای انجام شده و بستر فراهم شده در دانشگاه آزاد اسلامی مسمنی رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی اضافه می‌شود و شاهد پیشرفت بیشتر این دانشگاه خواهیم بود.


در پایان حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه ممسنی در باب گرامیداشت روز معلم و استاد، سخن گفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته