دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1396 - 12:51

درخواست تحریرالشام از مخالفان بشار اسد: به آتش‌بس پایان دهید

هیات تحریرالشام از دیگر گروه‌های مخالف سوری خواست که آتش بس با دولت دمشق را پایان دهند.
کد خبر : 169341

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، خبرگزاری فرانسه با انتشار بیانیه هیات تحریرالشام (از گروه‌های مخالف سوری) گزارش کرد این گروه از همه مبارزان مخالف سوری خواسته است تا آتش درگیری را در همه جبهه‌هایی که ممکن است، شعله‌ور کنند و میدان نبرد را بهترین راه برای اعلام مخالفت با وضع موجود بدانند.


طبق این بیانیه، هیات تحریر الشام به دمشق و هم‌پیمانانش هشدار داد «انتقام خون مردم را در خان شیخون و سراسر سوریه» بگیرد.


طبق ادعای مخالفان سوری، در حمله شیمیایی نظام سوریه به خان شیخون واقع در استان ادلب که صبح روز گذشته (سه‌شنبه) انجام شد ده‌ها نفر کشته شدند.


ارتش سوریه با انتشار بیانیه‌ای استفاده از سلاح شیمیایی را در گذشته و حال تکذیب کرده است. علاوه بر این، وزارت امور خارجه سوریه به‌طور قطعی استفاده از هرگونه مواد شیمیایی را در خان شیخون تکذیب و گروه‌های تروریستی را مسئول این فاجعه معرفی کرده است.


جبهه فتح‌الشام مناطق مرکزی دمشق را بمباران کرد


از سوی دیگر تروریست‌های جبهه فتح‌الشام (النصره سابق) روز گذشته (سه‌شنبه) با خمپاره اقدام به بمباران مناطقی از مرمز و غرب دمشق کرد. در این حملات چندین نفر مجروح شده‌اند ولی آمار دقیقی از تعداد مجروحان وجود ندارد.


پیشتر خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به‌نقل از یک منبع رسمی در دمشق اعلام کرده بود که دو منطقه شاغور و مزرعه مورد هدف خمپاره‌های فتح‌الشام قرار گرفته‌اند. علاوه بر این چند خمپاره به اطراف یک باشگاه ورزشی در نزدیکی ساختمان سفارت روسیه در دمشق اصابت کرد.


ارتش سوریه از روز دوشنبه عملیات نظامی خود را علیه گروه‌های تروریستی ازجمله جبهه فتح‌الشام در شرق دمشق و مناطق جوبر و قابون ازسر گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته