دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

میزان بیننده‌ تلویزیون، کم‌تر از نصف مردم

مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما طی نظرسنجی برنامه‌های پربیننده عید خود را اعلام کرده است. بر اساس نظرسنجی مرکز سنجش افکار صداوسیما از مخاطبان بالای ۱۲ سال در سراسر کشور مشخص شد «خندوانه»، «دورهمی»، «سه‌ستاره»، «علی‌البدل» و «دیوار به دیوار» پربیننده‌ترین و محبوب‌ترین برنامه‌ها و سریال‌ها در ایام نوروز بودند. البته درصد بیننده این سریالها 42 درصد بوده است یعنی کم‌تر از نصف.
کد خبر : 169302

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از روزنامه جام جم، مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما در یک نظرسنجی با بررسی دقیق آمار و ارقام موفق‌ترین برنامه‌های نوروزی را معرفی کرده است.


در این پژوهش، نظر مخاطبان بالای 12 سال در تهران و 33 شهر دیگر ایران، درباره برخی برنامه‌های شبکه‌های یک تاپنج و نسیم، بررسی شده است. برنامه «سه ستاره»، سریال‌های «علی‌البدل» و «دیوار به دیوار» به ترتیب بعد از «خندوانه» و «دورهمی» بیشترین مخاطب را به خود جلب کرده‌اند.


همچنین در این پژوهش میزان رضایت مخاطبان به تفکیک شبکه‌های تلویزیونی نیز بررسی شده است و نیز نتایج آن نشان می‌دهد بیش از 60 درصد پاسخگویان به پرسش‌های این نظرسنجی برنامه‌های ویژه تحویل سال را از شبکه‌های سیما تماشا کرده‌اند و تقریبا 30 درصد پاسخ‌دهندگان، به دلایل مختلف تماشاگر تلویزیون نبوده‌اند.


خان‌های صدرنشین


از میان هشت برنامه پر مخاطب در شبکه یک، سریال علی‌البدل بیش از 42 درصد بیننده داشته که میزان رضایت آنها بیشتر از 81 درصد بوده است. مسابقه «دستپخت»، انیمیشن «شکرستان»، ویژه برنامه «بوی عیدی»، برنامه «جهان ورزش»، «جهان 95» و «گنجنامه» به ترتیب بیشترین مخاطب و بیشترین رضایتمندی را در بین برنامه‌های شبکه یک به دست آورده‌اند.


گل‌های شبکه 2


در پژوهش انجام شده، از میان برنامه‌های شبکه دو، «محله گل و بلبل» با نزدیک 30 درصد مخاطب و رضایت بیشتر از 85 درصدی، بیشترین توجه را از تماشاگران این شبکه دریافت کرده است. در ادامه، سریال «مرز خوشبختی» با بیش از 25 درصد مخاطب، ویژه‌برنامه «بهار اینجاست»، «دستپخت‌های خودمانی»، «مسابقه محله»، «شهر به شهر»، «بهترین شو»، «کام شیرین» و «سفری دیگر» به ترتیب با بیشترین مخاطب و بیشترین میزان رضایتمندی روبه‌رو شده‌اند.


ستاره‌های شبکه 3


از میان برنامه‌های شبکه سه، هفت برنامه در نظرسنجی مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان صدا و سیما بررسی شده و ویژه‌برنامه «سه ستاره» با بیش از 43 درصد بیننده و بیشتر از 88 درصد رضایتمندی، در صدر جای گرفته است. پس از آن و در رتبه بعدی سریال «دیوار به دیوار» قرار دارد و در ادامه به ترتیب برنامه‌های «آقای گزارشگر»، «زمانی برای خندیدن»، «مهمان ما باشید»، «بوی بهار» و «اقلیم» مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.


دوران طنزپیشگان


شبکه چهار با ده برنامه نوروزی در نظرسنجی سازمان حضور داشته و به ترتیب سریال «دوران کهن»، «طنزپیشگان»، «نغمه‌ها»، «چشم شب روشن»، «ویژه‌برنامه تحویل سال»، «فانوس»، «روزگار»، «نوروز فرحان»، «بوم گرد» و «سبزه نشانی» بیشترین مخاطب و بالاترین میزان رضایتمندی را به دست آورده‌اند.


شوخی‌های شبکه 5


هشت برنامه از شبکه پنج در نظرسنجی سازمان صدا و سیما با هم رقابت کرده‌اند که از میان آنها طنز «شوخی کردم» با 23 درصد مخاطب با رضایتمندی بالای 80 درصد، در صدر قرار گرفته است. در فهرست بهترین‌های این شبکه به ترتیب برنامه‌هایی چون «مسابقه فامیلی»، «همام کیش»، ویژه‌برنامه «نوبهار»، «تهرانگرد»، «یک بار دیگه»، «بادکنک» و مسابقه «آقای آتش‌نشان» بیشترین مخاطبان را با بالاترین میزان رضایت داشته‌اند.


2 صدرنشین در نسیم


شبکه نسیم که شبکه نشاط و سرگرمی است به طور طبیعی در ایام نوروز بیشترین مخاطب را داشته است. برنامه «خندوانه» در میان برنامه‌های این شبکه و در میان تمام برنامه‌های تلویزیون بیشترین مخاطب و بالاترین میزان رضایتمندی را داشته و بعد از آن برنامه «دورهمی» در فهرست بهترین‌های تلویزیون قرار دارد.


اما بجز این دو برنامه، مخاطبان، برنامه‌های «ویتامین خ»، مسابقه «آب و آتش»، برنامه «کودک شو» و «کلینیک خنده» را بیشتر از دیگر برنامه‌های شبکه نسیم دیده و پسندیده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب