دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1396 - 09:43

ترامپ: بشار اسد مسئول حمله شیمیایی در سوریه است

رئیس‌جمهوری آمریکا شب گذشته (سه‌شنبه) حمله شیمیایی در سوریه را که به کشته شدن ده‌ها نفر منجر شد محکوم و رئیس‌جمهوری سوریه را در این زمینه سرزنش کرد؛ ولی نگفت که چگونه به این حملات واکنش نشان می‌دهد.
کد خبر : 169300

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، دونالد ترامپ گفت حمله‌ای که در استان ادلب سوریه انجام شد باورپذیر نیست و جهان نمی‌تواند نسبت به آن چشم‌پوشی کند. او در این زمینه حتی تلاش کرد به سرزنش باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا بپردازد.


ترامپ در بیانیه‌ای گفت: «این اقدامات شنیع که نظام بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به آن دست می‌زند نتیجه ضعف دولت سابق است. اوباما در سال 2012 گفته بود که استفاده از سلاح شیمیایی را خط قرمز خود قرار می‌دهد ولی در عمل هیچ کاری نکرد.»


او علاوه بر این دولت سوریه را به‌عنوان عامل حمله شیمیایی به ادلب معرفی و بشار اسد را بابت این موضوع سرزنش کرد.


به گزارش آنا، این هجمه علیه نظام سوریه در حالی است که ارتش سوریه مسئولیت حمله به منطقه خان شیخون واقع در استان ادلب را نپذیرفته و اعلام کرده است که از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است و نخواهد کرد.


به گزارش رویترز، حمله شیمیایی روز سه‌شنبه به کشته شدن ده‌ها نفر از جمله کودکان منجر شد. این حمله یک هفته پس از اظهارات رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا و نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد انجام شده است که گفته بودند تمرکزشان در سوریه بر مقابله با داعش است و نه برکناری اسد از قدرت.


یک مسئول عالی‌رتبه دولت ترامپ روز گذشته (سه‌شنبه) گفت دولت آمریکا به‌دنبال حمله به ادلب در حال بررسی گزینه‌های سیاسی است، ولی این گزینه‌ها محدود هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته