دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1396 - 17:48

سلطانی‌فر: در رشته‌های پایه استعدادهای زیادی داریم/ با همه دلسوزان رفیق هستیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: سیاست کلی ما این است که با همه دستگاه‌هایی که مرتبط با ورزش و توسعه ورزش همگانی هستند بتوانیم تعامل داشته باشیم.
کد خبر : 169249

به گزارش گروه ورزشی آنا، مسعود سلطانی‌فر در مراسم افتتاح پایگاه قهرمانی ورزش تهران گفت: «تمام قسمت‌های مختلف این مجموعه را قبلا چند بار بازدید کردم. امروز نیز بازدید دوباره‌ای از این مرکز و همچنین جلسه‌ای با هیات‌هایی ورزشی داشتیم و قسمت‌هایی از مجموعه تختی که نیاز به کارهای مرمتی دارد را نیز مورد بازدید قرار دادیم تا بتوانیم از امسال کارهای مرمتی را آغاز کنیم.»


او ادامه داد: «مجموعاً فکر می‌کنم برای اینکه ما بتوانیم در همه رشته‌ها نتیجه بگیریم هم در بخش استعدادیابی و هم در بخش آماده‌سازی بدنی آنها، شدیدا نیازمند این هستیم که این پایگاه ورزش قهرمانی در کشور گسترش پیدا کند. در خیلی از استان‌ها چنین پایگاهی وجود دارد اما من بر این باورم که در نقاط روستایی و شهرهای دور افتاده استعدادهای زیادی داریم که اگر پایگاه‌هایی وجود داشته باشد، می‌توانند خلاقیت خود را ظهور دهند و در رویدادهای بین‌المللی و میادینی مثل بازی‌های آسیایی و المپیک بدرخشند.»


وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: «در رشته‌های پایه و پرمدال و همچنین دوهای سرعت و نیمه استقامت استعدادهای زیادی داریم. وقتش است که در رشته‌ای مانند تیراندازی نیز به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مدال‌های ارزشمندتری به دست آوریم چون استعداد خیلی داریم و علاقه‌مند هم زیاد داریم و باید به گسترش پایگاه‌های قهرمانی در کشور بخصوص در مناطق دور افتاده به این استعدادها فرصت دهیم وارد مراحل جدی ورزش و ورزش قهرمانی شوند.»


سلطانی‌فر در مورد افت ورزش تهران در مدال‌آوری در میادین مهم مانند المپیک، گفت: «قبلا بیشتر مدال‌آوری‌ها از استان تهران متمرکز شده بود اما الان به استان‌ها رفته است که این موضوع چیز مطلوبی است و در حال توزیع عادلانه و وسعت مدال‌آوری در استان‌ها هستیم. در مجموع فکر می‌کنم در پایتخت امکانات سخت‌افزاریمان کم نیست. وزارت ورزش، شهرداری‌ها، آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و نهادهای دیگر امکانات ورزشی زیادی دارند و به لحاظ سخت‌افزاری کمبود نداریم اما ممکن است برای مثال در محله‌ای امکانات کم باشد و یا در دسترس نباشد. سیاست کلی ما این است که با همه دستگاه‌هایی که مرتبط با ورزش و توسعه ورزش همگانی هستند بتوانیم تعامل داشته باشیم و از محل گسترش تعامل با این بخش‌ها امکانات‌مان را متوجه جمع بیشتری از مردم کنیم. الان خوشبختانه فضای خوبی به وجود آمده و حاشیه‌ها و تنش‌ها را کم کرده‌ایم و با تمام کسانی که دلسوز ورزش هستند دوست و رفیق هستیم و همه آنها همکاری می‌کنند. فضای خوبی به وجود آمده و فکر می‌کنم این تعامل و همگرایی در آینده نتیجه خود را نشان دهد.»


او در پاسخ به این سوال که برجام در کسب میزبانی‌های بین‌المللی ورزشی و همچنین گرفتن میزبانی‌های بیشتر، چه نقشی داشته است؟ گفت: «این واقعیت است که از زمانی که برجام اجرا شد و تحریم‌ها از سر کشور برداشته شد رویکرد خوبی را در محافل بین‌المللی ورزشی دیده‌ایم که آمادگی این را دارند که میزبانی مسابقات مهم را به ایران بدهند و هم اینکه پوشش‌ها و سرویس‌های مختلف را به ورزش ایران ارائه کنند. ما در ماه‌های اخیر مسابقات مهمی مانند مسابقات شطرنج زنان جهان و جام‌های جهانی آزاد و فرنگی کشتی را برگزار کردیم و فکر می‌کنم این روند ‌در سال‌های آینده بهتر شود و بتوانیم میزبانی مسابقات مهمتر و بزرگتر بین‌المللی را داشته باشیم. با فدراسیون‌های بین‌المللی در تماس هستیم و مکاتباتی داریم. این رویکرد وجود دارد که تعاملات خود را با ورزش ایران گسترش دهند.»


سلطانی‌فر در پاسخ به این سوال که اگر روحانی بار دیگر رییس‌جمهور شود چقدر امید دارید که وزیر کابینه ایشان باقی بمانید؟ اینگونه پاسخ داد: «امیدوارم انتخاباتی با مشارکت گسترده مردم داشته باشیم تا این حضور گسترده باعث تحکیم پایه‌های نظام شود و امیدوارم انتخاباتی اخلاق‌مدار با حضور گسترده مردم و انتخاب کاندیدای اصلح داشته باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب