دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1396 - 16:01

پوتین و اردوغان تلفنی درباره سوریه گفت‌وگو کردند

منابع خبری از تماس تلفنی رئیس‌جمهوری ترکیه با همتای روسش خبر دادند و اعلام کردند دو طرف در این تماس تلفنی درباره حمله شیمیایی به ادلب سوریه گفت‌وگو کردند.
کد خبر : 169212

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین در تماسی تلفنی بر لزوم حفاظت از توافق آتش‌بس در سوریه تاکید کردند.


اردوغان در این تماس تلفنی با بیان حمله شیمیایی به خان شیخون واقع در استان ادلب سوریه، این حمله را خطری برای مذاکرات آستانه توصف کرد.


از سوی دیگر پایگاه خبری الوسط گزارش کرد دولت فرانسه برگزاری جلسه فوری شورای امنیت را برای بررسی حمله شیمیایی به جنوب ادلب خواستار شده است.


به گزارش آنا، ائتلاف مخالفان سوری امروز (سه‌شنبه) ارتش سوریه را به بمباران شیمیایی شهر خان شیخون واقع در جنوب ادلب متهم کرد؛ حمله‌ای که به ادعای مخالفان سوری تاکنون 70 کشته و بیش از 200 زخمی بر جای گذاشته است.


ارتش سوریه نیز در واکنش به ادعای مخالفان سوری درباره حمله شیمیایی به شهر خان شیخون اعلام کرد نیروهای نظامی سوریه سلاح شیمیایی در اختیار ندارند و نه در گذشته و نه اکنون از چنین سلاح‌هایی استفاده نکرده است.


تصاویر اولیه مخابره شده از خان شیخون نشان‌دهنده وقوع فاجعه‌ای انسانی از حیث ماهیت و همانند فاجعه‌ای است که تابستان سال 2013 در غوطه شرقی دمشق به وقوع پیوسته بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته