دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1396 - 16:24

بروکسل، امروز میزبان کنفرانس بین‌المللی حمایت از پناهجویان سوری

به‌دنبال ادامه جنگ سوریه و افزایش تعداد آوارگان، کنفرانس دو روزه‌ای امروز(سه‌شنبه‌) با مشارکت نمایندگانی از برخی کشورهای جهان در بروکسل برای کمک به پناهجویان سوری برگزار می‌شود.
کد خبر : 169203

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، سایت العربیه نت گزارش کرد: «سازمان ملل متحد خواهان تامین مبلغ هشت میلیارد دلار در سال جاری برای مقابله با بحران پناهجویان سوری به عنوان یکی از بدترین بحران‌های انسانی در جهان شده است.»


اتحادیه اروپا نیز متعهد به پرداخت مبلغ 1.2 میلیارد یورو (معادل 1.28 میلیارد دلار) برای سال 2017 شده است. دیگر کشورهای اروپایی نیز برای پایبندی به تعهدات خود که در جریان کنفرانس لندن در فوریه 2016 (اسفند 1394) آن‌ها را متوقف کردند، تحت فشار خواهند بود.


هم‌زمان میرای ژرار، نماینده کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل متحد در لبنان تاکید کرد: «اوضاع پناهجویان سوری چند سال پس از مهاجرت بدتر شده است و آنان اکنون با تنش‌های اجتماعی بیشتری در کشورهای میزبان مواجه هستند. وضعیت این پناهجویان تنها مشکل یک کشور نیست، بلکه مشکل همه است.»


ژرار با تاکید بر وجود برخی احساسات تنفر از اتباع خارجی در کشورهای میزبان گفت: «در حال حاضر شاهد افزایش تنش‌ها میان گروه‌های مختلف بوده و می‌بینیم برخی گروه‌ها علیه دیگری دست به تظاهرات می‌زدند.»


وی افزود: «پناهجویان سوری هنوز هم در اوضاع بدی به سر می‌برند و بخشی بزرگی از آن‌ها توان تامین نیازهای اولیه معیشتی خود را ندارند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته