دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1396 - 14:48

نماینده مجلس: علاج مشکلات کشور حاکمیت مدیریت انقلابی است

نماینده دهلران ، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی بااشاره به مساله بیکاری در کشور گفت: علاج همه مشکلات کشور را رهبر انقلاب در جملاتی خلاصه بیان کردند و آن اینکه ضرورت حاکمیت مدیریت انقلابی، فعال و مدیریت کارآمد است.
کد خبر : 169177

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، شادمهر کاظم زاده در صحن علنی امروز _سه شنبه 15 فروردین ماه_ مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید، گفت: نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب مبنی بر «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال» نشان دهنده دغدغه ایشان برای رفع مشکلات مردم، به ویژه از نظر اشتغال و معیشت است. همانگونه که برای همگان روشن است اشتغال به تبع تولید بوده و تولید ملی نیازمند عنصر سرمایه گذاری است.


نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود 90 درصد تامین مالی اقتصاد کشور از طریق نظام بانکی صورت می گیرد، تحقق رشد اقتصادی پایدار با افزایش سلامت بانکی و تقویت قدرت وام دهی نظام بانکی میسر است؛ متاسفانه ضعف ساختارهای نظارتی بانکی باعث شده تا سرمایه گذاری بانک ها عملا با انجماد دارایی ها در شبکه بانکی کشور مواجه شود و نظام بانکی کشور نتوانسته وظیفه خود را در قبال تولید به درستی انجام دهد.


وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بانکی نبایستی به معنای استمهال بدهی گذشته بنگاه های کوچک و متوسط باشد؛ اقدامی که در سال 95 انجام شد و به تولید کشور کمک شایانی نکرد. امروزه خیل جوانان تحصیل کرده بیکار در فکر آن هستند که وقتی چرخه اقتصادی کشور قادر به جذب آنها نیست و منتظر هستند حداقل با دریافت تسهیلات ارزان قیمت خصوصا در مناطق مرزی و محروم و روستایی کشور، با تولید محصولات کشاورزی و ارائه خدمات رونقی در تولید و اشتغال ایجاد کنند.


این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن قدردانی از زحمات رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر نفت و همه افرادی که در تامین وام و تسهیلات ارزی پروژه ان جی ال 3100 دهلران از محل صندوق توسعه ملی حمایت کردند، افزود: در این بین از سرمایه گذار پروژه صندوق بازنشستگی وزارت نفت می خواهم در تسریع اجرای پروژه اقدامات لازم را به عمل آورد.


کاظم زاده تصریح کرد: مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره علی رغم داشتن مزیت های اقتصادی بی نظیر در بخش های نفت، گاز، آب، خاک، کشاورزی، صنعت گردشگری و فرصت مرز، به علت عدم تکمیل زیرساخت ها و عدم سرمایه گذاری در بخش های مختلف همچنان با پدیده شوم بیکاری مواجه هستند و پاسخگویی مسئولان اجرایی را حق طبیعی خود می دانند.


وی ادامه داد: چرا راه ارتباطی دره شهر به پل دختر که استان های ایلام و لرستان را به هم وصل می کند بیش از 50 سال است که با همان مشخصات راه روستایی بدون تغییر مانده و عنوان مسیر اصلی را یدک می کشد. چرا بایستی در ورودی شهر آبدانان در فاصله ای کمتر از 2 کیلومتر، جان 24 تن از عزیزان خود را در تصادفات جاده ای فدا کنند و صدها مجروح داشته باشند اما کسی هم پاسخگو نباشد.


نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چرا به جای پرداخت 40 میلیارد مطالبات پیمانکاران پروژه تونل کبیر کوه، تخصیص اعلام شده مکتوبه به خزانه مجددا به 20 درصد مبلغ اعلامی کاهش داده می شود؟ چرا هزینه خرید زمین محل پشت سد سیکان پرداخت می شود و سد سیکان تعطیل می شود؟ چرا بازارچه مرزی موسیان که حق مردم است راه اندازی نمی شود؟ چرا در نقشه های مسیر عتبات عالیات، مسیر دهلران قید نمی شود؟


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: چرا پس از سالها مطالبه و میلیاردها تومان هزینه، سرنوشت تلمبه ذخیره سد سیمره در شهرستان بدره همچنان نامعلوم است؟چرا طرح تجمیع پمپاژ آب و آبیاری دشت خالصه و همچنین طرح پمپاژ زید و زرانگوش به سرانجام نمی رسد؟ چرا از جوانان بیکار بومی در بخش های نفت و گاز دهلران استفاده نمی شود؟ چرا از نیروهای بومی در پروژه های آبیاری دشت عباس و سامانه گرمسیری تامین آب استان ایلام استفاده نمی شود؟ چرا درخواست حدود 40 روستا با دارا بودن مرز بین المللی و جمعیت بالای 20 هزار نفر و همجواری با سایر استان ها برای استقرار تنها بخشداری در دشت عباس اجابت نمی شود؟


کاظم زاده گفت: چرا سهم استان ایلام از فروش 3 درصد نفت و گاز برای مناطق گازخیز و محروم به درستی محاسبه و پرداخت نمی شود؟ چرا پس از سالها طرح مطالعاتی تامین آب برای 2 هزار هکتار از اراضی شهرستان بدره به اتمام نمی رسد؟ چرا علی رقم پرداخت حق بیمه محصولات کشاورزی در سال95 تاکنون خسارات وارده پرداخت نشده است؟


وی یادآور شد: علاج همه مشکلات کشور را رهبر انقلاب در جملاتی خلاصه بیان کردند و آن اینکه ضرورت حاکمیت مدیریت انقلابی، فعال و مدیریت کارآمد است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته