دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1396 - 14:28

ادعای جدید علیه بشار اسد/ مخالفان مسلح: دولت سوریه متوسل به سلاح شیمیایی شده است

ائتلاف مخالفان سوری امروز (سه‌شنبه) ارتش سوریه را به بمباران شیمیایی شهر خان شیخون واقع در جنوب ادلب متهم کرد؛ حمله‌ای که به ادعای مخالفان سوری تاکنون 70 کشته و بیش از 200 زخمی بر جای گذاشته است.
کد خبر : 169169

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، رویترز گزارش کرد ارتش سوریه در واکنش به ادعای مخالفان سوری درباره حمله شیمیایی به شهر خان شیخون اعلام کرد نیروهای نظامی سوریه سلاح شیمیایی در اختیار ندارند و نه در گذشته و نه اکنون از چنین سلاح‌هایی استفاده نکرده است.


ائتلاف مخالفان سوری در بیانیه‌ای از حمله جنگنده‌های نظام سوریه به شهر خان شیخون واقع در جنوب ادلب در بامداد امروز (سه‌شنبه) خبر داد و اعلام کرد در این حمله از موشک‌های حامل گازهای شیمیایی سمی از جمله گاز ساردین استفاده شده است.


تصاویر اولیه مخابره شده از خان شیخون نشان‌دهنده وقوع فاجعه‌ای انسانی از حیث ماهیت و همانند فاجعه‌ای است که تابستان سال 2013 در غوطه شرقی دمشق به وقوع پیوسته بود.


مخالفان سوری در بیانیه خود دمشق را به تکرار استفاده از گازهای شیمیایی و جنایت جنگی و بمباران مناطق شهری متهم کردند و آن را نقض توافق‌نامه ژنو و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد خواندند.


ائتلاف مخالفان سوری از شورای امنیت خواسته است تا فورا درباره این حملات تحقیق و تدابیری را در چارچوب بند هفت منشور سازمان ملل متحد اتخاذ کند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته