دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1396 - 11:46
دبیر فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگو با آنا خبر داد:

امیدوار به موافقت فیبا با پوشش سر بانوان هستیم/ پرونده بائرمن در حال پیگیری است

دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: در اردیبهشت ماه فدراسیون جهانی بسکتبال نظر نهایی خود را در مورد پوشش سر بانوان ایرانی اعلام می‌کند.
کد خبر : 169083

علی توفیق دبیر فدراسیون بسکتبال در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره بازی بانوان بسکتبالیست ایران مقابل نمایندگان فیبا گفت: «بعد از اینکه وزیر ورزش و جوانان به فدراسیون جهانی بسکتبال برای حضور بانوان ایرانی در میادین بین‌المللی نامه نوشت و از آنها درخواست کرد که با حضور بانوان ایران با پوشش اسلامی موافقت کنند آنها هم در جلسه ای در فدراسیون جهانی موافقت خود را برای حضور در ایران اعلام کردند تا بازی دو تیم بانوان را از نزدیک ببینند و بعد از آن هم در مورد پوشش سر بانوان تصمیم‌گیری کنند.»


وی ادامه داد: «‌به همین منظور قرار است 21 فروردین نماینده فدراسیون جهانی به ایران بیاید تا از نزدیک بازی دو تیم کوشا سپهر سبلان و گاز تهران که قرار است در تاریخ 24 فرودین ماه برگزار شود را از نزدیک تماشا کند. بعد از این بازی نماینده فیبا گزارش خود را در جلسه‌ای که به همین منظور قرار است در اردیبهشت ماه در محل فدراسیون جهانی برگزار شود ارائه می‌دهد تا دیگر مسئولان فیبا بعد از مطالعه و شنیدن گزارش نماینده خود در این خصوص نظر نهایی خود را اعلام کنند.»


دبیر فدراسیون بسکتبال در پاسخ به اینکه چقدر امیدوار است که فیبا با حضور بانوان در میادین بین‌المللی موافقت کنند اظهار کرد: «‌به این موضوع بسیار خوشبین هستم چرا که فدراسیون در این مدت بیکار نبود و به صورت مداوم این موضوع را پیگیری می‌کرد. از طرفی ما با چند کشور هم صحبت کردیم و آنها هم که شرایط مشابهی مانند ما دارند با ما همراه شدند. امیدواریم که مدیران فیبا هم موافقت خود را با پوشش سر بانوان ایرانی اعلام کنند تا آنها هم مانند سایر بانوان در میادین رسمی و بین‌المللی حضور پیدا کنند.»


توفیق در ادامه همچنین به مسابقات سه به سه که قرار است در کشور قزاقستان برگزار شود اشاره کرد و گفت: «‌قرار است 26 و 27 فرودین ماه مسابقه‌ای سه به سه در کشور قزاقستان برگزار شود که 50 تیم اروپایی و آسیایی هم موافقت خود را برای حضور در این مسابقات اعلام کرده‌اند. از کشور ایران هم در این مسابقات دعوت شد که ما به آنها اعلام کردیم بانوان ایرانی باید با پوشش اسلامی به این مسابقات بیایند که آنها هم با این موضوع مخالفتی نکردند و هفته آینده قرار است دعوتنامه رسمی به ایران ارسال شود. اگر همه شرایط مهیا شود یک تیم سه نفره از ایران نیز در این مسابقات حضور خواهد داشت.»


دبیر فدراسیون بسکتبال در ادامه به انتخاب سرمربی برای تیم ملی بزرگسالان بسکتبال اشاره کرد و گفت: «‌ زمانی که بائرمن از تیم ملی جدا شد رزومه‌های زیادی برای فدراسیون ارسال شد و مربیان زیادی خواهان کار در تیم ملی بسکتبال بودند که البته ما همه آنها را بررسی کردیم و از بین تمامی آن رزومه هشت مربی مورد تایید قرارگرفت که همه آنها از نظر فنی همسطح تیم ملی بودند و می‌توانیم هدایت تیم را به آنها بسپاریم. اما باز هم در مورد این هشت مربی تحقیقات در حال انجام است تا اصلح‌ترین گزینه را انتخاب کنیم. در حال حاضر منتظر اتمام مسابقات لیگ هستیم و نهایتا تا اواخر اردیبهشت ماه تکلیف سرمربی تیم ملی را مشخص خواهیم کرد چرا که شهریور ماه مسابقات کاپ آسیا را پیش‌رو داریم و باید خیلی زود تکلیف مربی مشخص شود تا تیم در خرداد ماه تمرینات خود را شروع کند. متاسفانه مربیان مورد تایید ما درگیر تیم‌های باشگاهی و یورو لیگ هستند و باید منتظر باشیم تا وضعیت باشگاهی آنها مشخص شود و بعد از آن مربی مورد نظر را انتخاب کنیم به همین دلیل است که روند انتخاب سرمربی تیم ملی کمی کند پیش می‌رود.»


توفیق به شروط فدراسیون برای انتخاب سرمربی اشاره کرد و گفت: «هدف اصلی ما انتخاب مربی است که از نظر فنی در سطح بالا و با تیم ملی همکاری طولانی مدت داشته باشد. این مربی حداقل باید تا سال 2019 یا حداکثر المپیک 2020 باید با ما کار کند.»


وی همچنین در پایان به آخرین وضعیت پرونده درک بائرمن مربی سابق تیم ملی اشاره کرد و گفت: «‌پرونده هنوز در جریان است و برای رسیدن به یک نتیجه معقول به پروسه طولانی مدت نیاز داریم. ما شکایت خود را در 15 صفحه به زبان انگلیسی و فرانسوی به فدراسیون جهانی ارسال کردیم و آنها باید همه موضوعات را بررسی کنند تا رای نهایی را صادر کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته