دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1396 - 09:30
در گفت‌وگو با آنا؛

حمید درخشان: پرسپولیس از غیبت رضاییان ضرر می‌بیند/ بازی با پیکان سخت‌تر از دیدار با صنعت‌ نفت است

سرمربی سابق پرسپولیس گفت: مشکل رضاییان هر چه بود، می‌شد با تمهیدانی نظیر کسر مبلغی از قرارداد و یکی دو جلسه بیرون ماندن از فهرست 18 نفره آن را حل کرد.
کد خبر : 169081

حمید درخشان در خصوص جدایی قطعی رامین رضاییان از فهرست تیم پرسپولیس به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «به‌نظر من جدایی این بازیکن ملی‌پوش و تاثیرگذار در این شرایط که پرسپولیس بازی های مهمی در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر دارد، به ضرر پرسپولیس است. البته من در جریان تمامی اتفاقات رخ داده نیستم و وظیفه خود می‌دانم که به تصمیم کادر فنی و مدیریت باشگاه احترام بگذارم. به طور حتم آنها صلاح تیم را بهتر می‌دانند.»


او در مورد اینکه آیا خودش حاضر است بازیکنی مثل رضاییان را از دست بدهد؟ اظهار داشت: «اصلا مربی‌ای نیستم که حاضر شوم بازیکن خوب و با کیفیت خود را به تیم دیگری بدهم مگر آنکه جایگزین مناسبی به جای او داشته باشم. زمانی که من سرمربی پرسپولیس بودم هم اتفاقاتی مشابه رامین رضاییان رخ داد اما چون بازیکن جانشین نداشتیم سعی کردیم با تنبیه و جریمه مسئله را برطرف کنیم. به‌نظرم مشکل رضاییان هر چه بود می‌شد با تمهیدانی نظیر کسر مبلغی از قرارداد و یکی دو جلسه بیرون ماندن از فهرست 18 نفره آن را حل کرد.»


سرمربی سابق پرسپولیس درباره شکست این تیم در خانه صنعت‌نفت آبادان نیز بیان داشت: «فکر می‌کنم مهم‌ترین عاملی که باعث این باخت ناگهانی شد، خستگی بیش از حد بازیکنان به‌خاطر بازی در لیگ قهرمانان آسیا بود. در این بازی مشخص بود آن شادابی لازم در بین بازیکنان وجود نداشت. صنعت‌ نفت تنها کاری که کرد این بود که یک گل زد و خیلی خوب از آن دفاع کرد. بازیکنان پرسپولیس هم که شرایط همیشگی خود را نداشتند، نتوانستند موقعیت خاصی را روی دروازه حریف خلق کنند و نهایتا بازنده شدند. اتفاقی که کمی بعید بود.»


او در خصوص دیدار امروز سرخ‌پوشان برابر پیکان عنوان کرد: «به نظرم این بازی سخت‌تر از دیدار با صنعت‌نفت آبادان است چرا که پیکانی‌ها با گرفتن سه امتیاز این بازی می‌توانند به کسب سهمیه آسیا خیلی نزدیک شوند و برای همین آنها همه تلاش خود را خواهند کرد تا برنده شوند. بازیکنان پرسپولیس باید تلاش زیادی انجام دهند تا در مصاف پیکان برنده شوند و با روحیه خوبی به دیدار با الریان قطر بروند.»


درخشان درباره افت پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نسبت به لیگ برتر تصریح کرد: «شرایط بازی در آسیا متفاوت است و پرسپولیس برای برنده شدن و موفقیت در این بازی‌ها باید نمایش بسیار بهتری را ارائه کند چرا که تمامی حریفان با تجهیزات کامل و با بهترین امکانات وارد این رقابت‌ها می شوند و با چنگ و دندان هم تلاش می‌کنند تا در این مسابقات موفق شوند. بازیکنان پرسپولیس باید به این باور برسند که سطح کیفی این رقابت‌ها بالاتر از بازی‌های لیگ است تا نوع بازی خود را ارتقاء دهند و نتیجه بگیرند.»


کارشناس فوتبال ایران ادامه داد: «البته باید این واقعیت را بپذیریم که فوتبالیست‌های ما حرفه‌ای نیستند و نمی‌توانند خود را با شرایط بازی در ورزشگاه‌های مختلف هماهنگ کنند. آنها در مسافت‌های طولانی از کشوری به کشور دیگر می‌روند و وقت نمی‌کنند فشاری که این سفرها دارد را به موقع برطرف کنند. برای همین با تمرکز کافی به دیدار حریفان آسیایی خود نمی‌روند و در کسب نتیجه هم موفقیت لازم را ندارند.»


درخشان با اشاره به این موضوع که پرسپولیس و استقلال پرهوادارترین تیم‌های فوتبال ایران هستند اما از حمایت لازم برخوردار نیستند، خاطرنشان کرد: «به نظرم این دو تیم باید از بلاتکلیفی خارج شوند. یا باید این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شوند یا اینکه دولت حمایت مالی لازم را از آنها انجام دهد. حد وسطی وجود ندارد و تنها راه قهرمان شدن این تیم‌ها در آسیا یکی از این دو راه است. این دو تیم هر چه قدر هم در آسیا شروع خوبی داشته باشند، یک جایی گرفتار می‌شوند. چرا که حریفان آنها بهترین زمین‌های تمرین را به همراه بازیکنان مطرح خارجی و ورزشگاه‌های مناسب در اختیار دارند و با اتکا به قدرت سخت‌افزاری خود به اهدافی که دارند می‌رسند.»


وی ادامه داد: «باید وام‌های مناسبی به پرسپولیس و استقلال داده شود تا آنها امکانات خود را مناسب مصاف با حریفان آسیایی کنند. درغیراین‌صورت کسب جام قهرمانی آسیا غیرممکن است و همچون دوره‌های اخیر به لطف نیروی انسانی که برتر از حریفان عربی هستند نهایتا تا جمع 8 تیم برتر آسیا صعود می‌کنیم و سپس حذف می‌شویم. فراموش نکنیم که تیم‌های ما چندین سال است به مرحله بازی با حریفان شرق آسیایی خود نرسیده‌اند. تیم‌هایی که در ترکیب آنها بازیکنان 30 میلیون دلاری هم دیده می‌شود. دیدید گل‌هایی که پرسپولیس برابر رقبای عربی خود خورد بیشتر توسط بازیکنان خارجی آنها به ثمر رسید.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته